لزوم افزایش سهم سفر ایران و قرقیزستان با توسعه گردشگری

شهردار مشهد گفت: درحال‌حاضر سهم سفر ایران و قرقیزستان زیاد نیست، اما می‌توان زمینه را برای افزایش سفر با توسعه گردشگری فراهم کرد که همین موضوع، موجب توسعه ارتباط مردم دو کشور خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی با اشاره به ظرفیت‌های بالای مدیریت‌شهری مشهد در حوزه خدمات شهری، دانش فنی و هوشمندسازی، اظهار کرد: مشهد دارای بیش از ۳.۵ میلیون جمعیت است و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در این شهر حضور پیدا می‌کنند که از این میان، بالغ بر چهار میلیون نفر زائر خارجی هستند.

وی ادامه داد: وجود زیرساخت‌های گردشگری در مشهد ضروری است؛ در همین راستا ۵۲ درصد از اماکن اقامتی و هتل‌های ایران در این شهر فعال هستند که با توجه به این زیرساخت‌ها ظرفیت اسکان ۲۰۰ هزار نفر در شبانه‌روز را داریم.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه فرودگاه بین‌المللی مشهد روزانه ظرفیت پرواز ۳۰۰ هواپیما را دارد، تصریح کرد: پایانه مسافربری مشهد نیز ظرفیت پذیرش روزانه بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس و راه‌آهن این شهر نیز ظرفیت تردد بیش از ۳۰ رام قطار را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: پنج درصد از تولید ناخالص ایران متعلق به مشهد است که به دنبال افزایش حضور زائر و سهم مشهد در تولید ناخالص ملی هستیم.

ارجاعی درخصوص توسعه همکاری‌ها با قرقیزستان، گفت: درحال‌حاضر سهم سفر ایران و قرقیزستان زیاد نیست، اما می‌توان زمینه را برای افزایش سفر را با توسعه گردشگری فراهم کرد که همین موضوع باعث توسعه ارتباط مردم دو کشور نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی در دولت جدید برقراری ارتباط خوب با همسایگان از جمله کشورهای آسیای میانه است؛ در همین راستا یکی از سیاست‌های مدیریت‌شهری مشهد نیز گسترش دیپلماسی شهری و روابط با شهرهای کشورهای همسایه است.

شهردار مشهد اظهار کرد: در این کلان‌شهر میز مخصوص کشورهای آسیای میانه را راه‌اندازی کرده‌ایم و به‌صورت مستمر، موضوعات مرتبط با اقتصاد، فرهنگ و گردشگری را مدنظر قرارداده‌ایم.

ارجائی، درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردها و تولیدات ایران در قرقیزستان، اظهار امیدواری کرد: برپایی این نمایشگاه سرآغاز توسعه ارتباطات بیشتر میان دو کشور ایران و قرقیزستان از جمله مشهد و شهرهای این کشور باشد.

وی با اعلام آمادگی برای به اشتراک گذاشتن و صدور دانش فنی در حوزه مدیریت شهری به شهرهای قرقیزستان مانند بیشکک، گفت: شهرداری مشهد در حوزه رفت‌وروب، تفکیک زباله، توسعه حمل‌ونقل عمومی، شهرسازی و معماری و هوشمندسازی فرآیندها می‌تواند با بیشکک همکاری داشته باشد.

کد خبر 569757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.