برگزاری جشنواره سفره رمضان در راستای تاکید بر سلامت شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ارتقای سلامت شهروندی با تاکید بر تغذیه سالم رویکرد جشنواره سفره رمضان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عفت پدرام‌فر شامگاه گذشته _سه‌شنبه، سی‌ام فروردین‌ماه_ در اختتامیه جشنواره سفره رمضان توجه به سلامت و سالم بودن غذا را یکی از اهداف برگزاری شانزدهمین جشنواره سفره رمضان فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان دانست و اظهار کرد: فرهنگسرای مهر به منظور تاکید بر ارتقای سلامت شهروندان اقدام به برگزاری این جشنواره در ماه مبارک رمضان کرده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این مسابقه که با استقبال شهروندان روبه‌رو شد، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای ساده، سالم و طبیعی، نوآوری، خلاقیت و فراهم کردن فضایی شاد برای شهروندان کاشانی بوده است.

همچنین محمدحسین واحدیان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزش شهرداری کاشان در این اختتامیه اهمیت تغذیه سالم، کمک به تغییر سبک زندگی، ارتقای سلامت شهروندی و آشنایی با غذاهای سنتی و خانگی در رشته‌های آشپزی و شیرینی‌پزی را از اهداف این برنامه دانست و اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی کمک می‌کند تا جامعه به سوی الگوی صحیح و کاهش مصرف غذاهای آماده سوق پیدا کند.

وی ادامه داد: از اهداف برپایی این جشنواره‌ها ایجاد شور و نشاط در جامعه، برانگیختن انگیزه و ایجاد خلاقیت در طبخ غذاهای سالم و سوق دادن طبع و ذائقه جوانان و نسل جوان به سوی غذاهای سالم، کاهش چاقی و پرورش ذوق هنری و خلاقیت خانواده‌ها است.

سیدهادی مسعودی‌علوی، مدیر فرهنگسرای مهر کاشان نیز پیرامون برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سفره رمضان، اظهار کرد: این رویداد با حضور جمعی از شهروندان علاقه‌مند به آشپزی به منظور ترویج فرهنگ آشپزی آسان برای تهیه غذاهای ساده انجام شد و در جریان برگزاری این برنامه ۸۳ نفر شرکت‌کننده در چهار بخش پیش‌غذا، غذاهای اصلی سنتی و ملل، دسرهای سنتی و اصیل و بخش شیرینی‌پزی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کد خبر 569633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.