کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی با ترفند سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغات سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند مالباخته به پلیس فتا با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به دنبال تبلیغات اغواکننده فردی تحت عنوان اعطای سودهای کلان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز، فرد مالباخته معادل مبلغ دو میلیارد ریال با هدف کسب سود به کیف پول دیجیتال وی واریز می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: پس از واریز وجه توسط شاکی، فرد کلاهبردار مدعی می‌شود تعداد ۱۵۰ هزار عدد توکن ماینریوم به کیف پول وی منتقل کرده است که پس از اضافه کردن ارزدیجیتال ماینریوم به کیف پول، به صورت پیش فرض مقدار ۱۵۰ هزار توکن نمایش می‌دهد اما برداشت آن امکان‌پذیر نیست و پس از مدتی ارزش آن صفر می‌شود.

وی با بیان اینکه متهم با اطلاع از این موضوع اقدام به سوءاستفاده و کلاهبرداری از افراد کرده است، تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سوءاستفاده از آگاهی نداشتن کاربران از رمزارزها

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از آگاهی نداشتن کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات درخصوص ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده اهدای ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار جهت ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان با توجه به شیب تند وقوع پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، اکیداً توصیه می‌شود قبل از ورود به هر حوزه‌ای به ویژه رمزارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند.

کد خبر 569588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.