کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در همراه اول

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که از طریق تماس واتساپی با یکی از شهروندان و اعلام برنده شدن در مسابقه همراه اول وی را پای عابربانک کشانده و بالغ بر ۲۱۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ غلامرضا براتی اظهار کرد: درپی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته شاکی اظهار کرد شخصی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با وی تماس گرفته و اعلام کرده است که شما در مسابقه همراه اول برنده شده‌اید و با این ترفند شاکی را پای دستگاه عابر بانک کشانده، اقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکی وی کرده و مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال طی چند مرحله از حساب شاکی برداشت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته توسط مأموران مشخص شد مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال به حساب بانکی فردی با هویت مشخص انتقال داده شده است. با رصد هوشمندانه مأموران پلیس فتا سرانجام هویت فرد مذکور شناسایی و طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه شهروندان به تماس‌های ناشناس در شبکه‌های اجتماعی پاسخ ندهند، خاطرنشان کرد: شهروندان تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی و عوام‌فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

کد خبر 569584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.