شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

بازار بورس امروز با رشد ۲۶ هزار ۶۶۱ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۵۰۱ هزار ۷۲۰ واحد برسد، در بازار بورس ۲۴۸ نماد و در بازار فرابورس ۱۹۳ نماد روند مثبت داشت، شکست مقاومت یک میلین ۵۰۰ هزار واحدی در روزجاری از مهم‌ترین رویدادهای امروز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب شستا، پارسان، تاپیکو، فارس، نوری و شپدیس بودند و نمادهای اپال، پاکشو، قرن و کمنگنز بیشترین تأثیر منفی را بر بازار امروز داشتند.

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با ۲۶ هزار ۶۶۱ واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۱ هزار ۷۲۰ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد شش هزار ۷۸۲ واحدی در سطح ۳۹۷ هزار ۷۶۸ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۸۱ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۱.۷۳ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۴۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۲۴

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۱۱ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۷۰۴ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۳ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۹۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۰۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۹ هزار ۵۵۰ و یک میلیون ۸۲۸ هزار ۸۴۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد ۴۳۸ و ۵ میلیارد ۵۵۰ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معاملات سهام

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

بیشترین حجم معاملات سهام

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

بیشترین تعداد معامله

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

بیشترین تغییرات مثبت

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

بیشترین افت قیمت

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

شاخص‌ها

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

شکست مقاومت ۱.۵۰۰ واحدی

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد.

پیش بینی: حرکت به سمت مقاومت یک میلیون ۵۳۰ هزار واحدی.

مهم ترین‌های بازار

احتمال لغو عوارض صادراتی فولاد

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: با مذاکراتی که با دولت انجام شده احتمال لغو عوارض صادراتی زیاد است.

وی افزود: ما تمام موارد لازم را گوش زد کرده‌ایم و امیدواریم که دولت به این موارد توجه کند، به هر حال ما صحبت‌هایمان را کرده‌ایم و احتمال برگشت این مصوبه بالا رفته است. گفتنی است، پیش از این یک عضو کمیسیون صنایع مجلس هم به بورس ۲۴ گفته بود که عوارض صادراتی محصولات معدنی و فولاد قبل از پایان موعد یعنی پایان اردیبهشت لغو می‌شود.

احتمال بازنگری برای تغییر دامنه نوسان در ماه‌های آینده وجود دارد

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران گفت: طبق مصوبه سازمان بورس قرار است پس از سه ماه بورس و فرابورس گزارشی تحلیلی از دامنه نوسان به سازمان بورس ارائه کنند که در صورت وجود متغیرهای مثبت احتمال بازنگری وجود خواهد داشت.

وی افزود: برای افزایش نقدشوندگی در بازار سرمایه دامنه نوسان افزایش پیدا کرد که این افزایش در بازارهای اول بورس و فرابورس است که به طور معمول شرکت‌های سودآورتر در این بازارها پذیرش شدند. بازار باید یک بازار متقارن و متعادل باشد، ما تجربه دامنه نامتقارن در بازار را داشتیم که از منفی دو تا مثبت شش بود و در این زمینه شاهد اثر مثبتی بر روند معاملات بازار نبودیم. اگر متغیرهایی که مدنظر سازمان بورس است مثبت و قابلیت افزایش وجود داشته باشد، سه ماه آینده احتمال بازنگری وجود خواهد داشت که همان ۱۰ درصد است.

بازار جهانی اوره

در هفته اخیر بازار اوره به دلیل کاهش تقاضا از سوی بازارهای کلیدی همچون هند، برزیل و ایالات متحده همچنان ضعیف بود. عرضه به دلیل کمبود صادرات چین و چشم‌انداز نامشخص فروش روسیه کم است. بازارهای بزرگی مانند اروپا، برزیل و آمریکا با کمبود نقدینگی رو به رو هستند و از این رو سطح فعالیت در بازار جهانی اوره پایین بوده و روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته است. انتظار می‌رود تقاضای تازه به زودی برای فصل استفاده از ذرت در بازار ظاهر شود و تغییر قیمت اوره را در پی داشته باشد. در ایالات متحده، شرایط بد آب و هوایی همچنان تقاضای بهار را کاهش داده است.

اتحادیه اروپا پنجمین موج تحریم‌های خود را علیه روسیه در هفته جاری اعلام کرد. نرخ حمل و نقل برای کشتی‌های دریای سیاه و دریای بالتیک با توجه به درگیری‌های مداوم روسیه با اوکراین بالا باقی مانده است، علاوه بر آن هزینه‌های بالای بیمه مربوط به حمل و نقل محموله‌های روسیه نیز وجود دارد. دولت روسیه قرار است از اول ماه می ممنوعیت صادرات کودهای نیتروژنی را لغو کند. این ممنوعیت قبلاً قرار بود در ۱ آوریل برداشته شود، اما بعداً برای اطمینان از پوشش کامل بازار داخلی تمدید شد.

تقاضای داخلی چین در این هفته شروع به کم شدن کرد زیرا فصل درخواست به تدریج رو به پایان است. مصرف اوره صنعتی محدود است زیرا تولید صنعتی تا حد زیادی توسط آخرین شیوع کووید -۱۹ محدود شده است. عرضه خوبی در کشور وجود دارد و با وجود محدودیت‌های صادراتی، خریداران داخلی انتظار فشار بیشتر بر قیمت‌ها را دارند. انتظار می‌رود قیمت‌های بالای فعلی تا پایان آوریل، اوایل ماه می به شدت کاهش یابد زیرا دولت احتمالاً یک طرح قیمت گذاری جدید برای بازار زغال سنگ حرارتی ارائه می‌دهد که احتمالاً قیمت مواد اولیه را برای اکثر تولیدکنندگان اوره بر پایه زغال سنگ کاهش می‌دهد.

بازار همچنان مشتاقانه منتظر اخبار مناقصه بعدی خرید اوره هند است. با توجه به تعطیلات ملی در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته، احتمال اعلام مناقصه جدید تا هفته آینده وجود ندارد. در ۱۱ آوریل، ذخایر اوره در بنادر هند حدود ۷۶,۰۰۰ تن یا ۲۵ درصد از ۳۰۰,۹۳۶ تن در هفته گذشته افزایش یافته است.

شرکت‌های تأثیر پذیر: شپدیس شیراز کرماشا خراسان شلرد

جم پیلن

پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر وضع تعرفه عوارض بر محصولات پلی پروپیلن به استحضار می‌رساند به دلیل تقاضای بالای بازار داخلی جهت خرید محصولات شرکت پلی پروپیلن جم (سهامی عام)، عدم پیش بینی بودجه صادراتی در سال ۱۴۰۱ و یا در صورت نیاز به انجام صادرات محدود، به منظور تأمین نیازهای ارزی این شرکت برای خرید قطعات یدکی و مواد شیمیایی موردنیاز، موضوع فوق تأثیر با اهمیتی بر سودآوری این شرکت نخواهد داشت.

توقف به منظور افزایش سرمایه

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارت اعتباری ایران کیش (رکیش)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)،سیمرغ (سیمرغ) جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت‌های مالی، سازه پویش (خپویش) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف خواهند شد

نقشه بازار

کد خبر 569342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.