۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۴
دولت به توان مجلس

یکشنبه‌ شب سالن سازمان اجلاس سران میزبان دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. افطاری صمیمی قوای مجریه و مقننه، دومین نشست مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه هم‌اندیشی دولت و مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه _بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ با حضور رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور تعامل و همکاری با مجلس را جزو اولویت‌های اصلی دولت دانست و گفت: امروز انسجام و هماهنگی کامل دولت و مجلس در همه مسائل کشور ضروری است و نباید تحت تأثیر مخالفت‌خوانی‌های بدخواهان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: استمرار برگزاری نشست‌های مشترک بین دولت و مجلس منشأ آثار و برکات فراوانی در مسیر اداره امور کشور است، مجموعه مطالب و دیدگاه‌هایی که در چنین نشست‌هایی مطرح می‌شود قطعاً برای کشور راهگشا است. برای ادامه مسیر رفع مشکلات کشور، حتماً همکاری و هماهنگی بین دولت و مجلس ضروری است.

رئیس‌جمهور با ضروری شمردن انسجام و همدلی قوای سه‌گانه برای غلبه بر مشکلات کشور، گفت: دولت با فعالیت‌های خود نشان داده که برای حل مسائل و مشکلات مصمم است و در چند ماه گذشته اقدامات خوبی انجام شده است. همچنین ایجاد امید در جامعه مهم‌ترین اولویت دولت است و ایجاد امید با اقدام و عمل امکان‌پذیر است و در این مسیر یکپارچگی همه ارکان نظام حکمرانی در کشور، از جمله دولت و مجلس یک ضرورت انکارناپذیر است.

رئیسی تعامل و هماهنگی کامل با مجلس را ضروری دانست و گفت: دولت از نظارت و پیگیری‌های مجلس استقبال می‌کند و از همین رو به همه وزرا بارها تأکید کرده‌ام که نهایت تعامل و مساعدت را با مجلس داشته باشند. در عین حال لازم است نمایندگان محترم هم نسبت به الزامات و فرآیندهای امور اجرایی توجه داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمایندگان در تقویت عملکرد وزارتخانه‌ها و روحیه دادن به وزرا نقش مهمی دارند، افزود: اگر وزیری به‌خاطر بعضی از سخنان روحیه خود را از دست بدهد، نمی‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد و در این صورت این کشور است که خسارت می‌بیند.

رئیسی سوال از وزرا یا توضیح خواستن از آنان را خالی از هر گونه اشکال دانست و گفت: همه این موارد می‌تواند در عین حفظ احترام، همدلی و یکپارچگی انجام شود و نباید موجب تضعیف و تخریب و شادی دل بدخواهان شود. دولت با اراده و تصمیم جدی به دنبال انجام اقدامات شجاعانه به‌ویژه در حوزه اصلاحات اقتصادی است، گفت: مصمم هستیم اصلاحات ساختاری را در حوزه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، مالیاتی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهیم و در روند اجرای آن آمادگی داریم از آبروی خود هزینه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت هرگز گرفتار حاشیه نخواهد شد، تصریح کرد: امروز مردم از همه ما انتظار دارند که مشکلات کشور را برطرف کنیم، لذا کوچک‌ترین حرف و اقدامی که مردم را ناامید کند، گناهی نابخشودنی است.

سرمایه‌گذاری جدی در حوزه انرژی، تقویت دیپلماسی اقتصادی، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان، حمایت از بنگاه‌های کوچک، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، توجه به فضای مجازی، نظارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین محوری‌های سخنانی رؤسای کمیسیون‌های مجلس بود.

رئیس مجلس و رئیس‌جمهور نگاهی به دور از حاشیه‌ها دارند

رحمت‌الله فیروزی‌پوربادی، نماینده نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست هم‌اندیشی مجلس و دولت اظهار می‌کند: در جلسه مشترک بین هیئت دولت و مجلس پنج نفر از نمایندگان، اعضای کمیسیون‌ها، تعدادی از وزرا، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس‌جمهور سخنرانی کردند. همچنین وزرا مسائل و مشکلاتی که در حوزه صنعت، کشاورزی، اقتصادی، نهاده‌های دامی، معیشتی و مسائل مختلف که مبتلا به جامعه است را مطرح کردند.

وی اضافه می‌کند: این نشست به منظور همدلی و هم‌افزایی میان قوه مقننه و قوه مجریه برگزار شد و تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی این بود که نمایندگان وظیفه قانونی خود را با همدلی و همفکری انجام دهند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور به دیدار وزرا با نمایندگان مجلس و شنیدن نظرات آن‌ها تاکید دارد، تصریح می‌کند: رئیس جمهور خواستار وحدت، همدلی و هم‌نوایی دولت و مجلس شده است و اشاره کرد که دولت وارد حاشیه نشود و تنها به کار اصلی مردم رسیدگی کند.

وی ادامه می‌دهد: امیدواریم با تبادل اطلاعات و بیان صادقانه مسائل و مشکلات کشور برای مردم، همه قوا با وحدت، اتحاد، همدلی و هم‌پوشانی باری از مشکلات مردم و کشور بردارند.

فیروزی‌پوربادی با بیان اینکه امیدواریم که جلسات همدلی بین قوا به ویژه دولت و مجلس ادامه داشته باشد، می‌گوید: رئیس مجلس و رئیس‌جمهور نگاهی به دور از حاشیه‌ها، تواضع، وحدت اتفاق نظر دارند امیدواریم با این نگاه کار زمین مانده نظام و مردم را حل کنند.

تعامل بین دولت و مجلس به نفع کشور است

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار می‌کند: نشست هم‌اندیشی مجلس شورای اسلامی و دولت نشست خوبی بود و نمایندگان و وزرا در این نشست حضور داشتند و مسائل موجود و برخی انتقادات و پیشنهادات توسط نمایندگان مطرح شد.

وی تصریح می‌کند: رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به وحدت، همدلی و تعامل در عین کسوت تاکید کردند که نشان می‌دهد این هماهنگی و تعامل و نشست و برخاست‌ها به نفع مجلس و دولت و کشور است. امیدواریم این مشکلات با وحدت، همدلی و نظر قوا قابل حل باشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر رئیس‌جمهور و معاونان وی و وزرا نسبت به دوره قبل ارتباط نزدیک‌تری با مجلس شورای اسلامی دارند از این‌رو هم‌فکری و تعامل بین قوه مقننه، مجریه و قضائیه وجود دارد. همچنین با تشکیل جلسات مستمر مسائل و مشکلات سطح کلان کشور را با هماهنگی و وحدت رویه برطرف خواهند کرد.

کد خبر 569326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.