تداوم عملیات مرمت مسجد تاریخی شهرری

شهردار شهرری با بیان اینکه عملیات بازسازی مسجد تاریخی «افضلیه» در محله ابن‌بابویه ادامه دارد، گفت: به‌منظور تأمین اعتبار لازم برای مرمت این مسجد تاریخی، با نظارت و هماهنگی اداره میراث فرهنگی شهرری و شهرداری منطقه۲۰ تهران، عملیات مرمت و بازپیرایی این مسجد به متراژ یک‌هزار مترمربع در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازسازی بناهای تاریخی از جمله اقداماتی است که شهرداری‌ها طی سال‌های اخیر به منظور حفظ عناصر و هویت شهری به آن‌ها ورود کرده‌اند و با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، اقدام به بازپیرایی و مرمت این بناها می‌کنند. مسجد افضلیه از بناهای ارزشمند شهرری، با ۷۲ سال قدمت، یادگار بانی آن مرحوم حاج‌علی‌اکبر افضلی است. این مسجد پنج گنبده از نوع پلان دو ایوانی با تزئینات کاشی‌کاری، تلفیق کاشی و آجر و دارای کتیبه‌های کاشی است و کاشی‌کاری آن جزو میراث فرهنگی به شمار می‌آید. وجود آرامگاه خانوادگی و قرائت‌خانه استاد لرزاده، معمار و هنرمند ایرانی و سازنده این مسجد نیز بر اهمیت این مکان تاریخی افزوده است.

«سیدمحمد ناظم‌رضوی» در این خصوص اظهار کرد: مساجد تاریخی از جمله بناهایی است که از گذشته‌های دور به دست ما رسیده و دلیل بر هویت و مذهب ما است که با نقش و نگار و معماری استادانه و زیبای خود، می‌توانند نقش مهمی بر جذب گردشگر و معرفی تاریخ منطقه داشته باشد.

وی افزود: به منظور تأمین اعتبار لازم برای مرمت مسجد تاریخی افضلیه، با نظارت و هماهنگی اداره میراث فرهنگی شهرری و شهرداری منطقه ۲۰ تهران عملیات مرمت و بازپیرایی این مسجد به متراژ یک هزار مترمربع در حال اجرا است.

شهردار شهرری خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست چهارم شهردار تهران مبنی بر توسعه فعالیت‌های دینی، ارتقای دانش و علم، گسترش هنر و ادبیات، تعمیق فرهنگ عمومی و روش‌های تبلیغات شهری بر پایه شعار «شهر به مثابه یک مدرسه» و با تاکید بر نقش بنیادین تعلیم و تربیت اجرایی شده است.

کد خبر 569213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.