بیش از ۷۰۰ خیریه در اصفهان فعالیت می‌کنند/ نقش مردم اصفهان در بازسازی مناطق جنگی

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰۰ خیریه در شهر فعال است، گفت: امروز حوزه‌هایی مانند مسجد و مدرسه، بهداشت و درمان، کمک به ایتام و معیشت در دستور کار خیریه‌های تخصصی اصفهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه، بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ در سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز تکریم خیرین با بیان اینکه اصفهانی‌ها همواره در کار خیر پیشگام بوده‌اند، اظهار کرد: مردم اصفهان از زمان مبارزات دوران انقلاب اسلامی تا حضور در دفاع مقدس و پس از آن در بازسازی مناطق جنگی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند.

وی افزود: پس از انقلاب در اسفندماه ۵۷ جلسات تشکیل نخستین خیریه اصفهان در همین مکان برگزار شد. در این جلسه، توسط یکی از خیران ۵۰۰۰ متر زمین برای پروژه ساخت مسکن در اهدا شد و طی یک سال این پروژه ساخته و تکمیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در فروردین‌ماه سال ۵۸ که امام خمینی (ره) دستور تشکیل بنیاد مسکن را اعلام کردند، اصفهانی‌ها در عرصه مدرسه‌سازی فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون می‌بینیم خیریه‌ها به صورت تخصصی در تمام عرصه‌ها در شهر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز حرکتی مردمی شکل گرفت و ساخت مدرسه در اصفهان آغاز شد؛ به طوری که اکنون بیش از ۷۰۰ خیریه در شهر فعال است.

حاج رسولی‌ها اظهار کرد: امروز حوزه‌هایی مانند مسجد و مدرسه، بهداشت و درمان، کمک به ایتام و معیشت در دستور کار خیریه‌های تخصصی اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از عباس حاج رسولی‌ها به عنوان یکی از پیشگامان و فعالان در عرصه نیکوکاری و اقدامات خیرخواهانه تجلیل کردند.

کد خبر 568927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.