عزم راسخ مدیریت شهری اصفهان برای بازآفرینی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لزوم توجه به بازآفرینی شهری مورد تاکید مدیریت شهری و شورای ششم است تا با تقویت تعاملات بین بخشی آنچنان که شایسته کلانشهر اصفهان است در این خصوص اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه، ۲۸ فروردین‌ماه- در نطق پیش از دستور سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: با تکیه بر سخن گهربار امام حسن (ع) درباره مشورت، بر جایگاه نهاد مردمی شورا با رویکرد همگرایی و تعاملات بین بخشی تاکید می‌کنیم تا بتوانیم با همین رویکرد و بهره‌مندی از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی برای رسیدن به شهری زیست پذیر و در راستای توسعه پایدار گام برداریم.

وی با بیان اینکه در نیمه ماه مبارک رمضان سنت نیکوی تجلیل از خیران شهر در تمامی حوزه‌ها را شاهد هستیم، ادامه داد: از دیرباز کلانشهر تاریخی اصفهان شاهد نقش خیران در رشد و شکوفایی جامعه بوده و سنت نیکوی وقف نیز موجب آثار و برکات بسیاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با فرا رسیدن لیالی قدر و شهادت امام علی (ع) باید مدیریت شهری در این ایام به ایجاد فضایی روحانی برای ارائه خدمات مطلوب جهت حضور مردم در برنامه‌های سوگواری و مناجات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه هستیم، گفت: سردار حجازی از پیشگامان جهاد، تقوا و اخلاص اصفهان بودند که یاد او را گرامی می‌داریم.

نورصالحی با گرامیداشت روز ارتش، خاطرنشان کرد: ارتشیان دلاور و قهرمان در سال‌های مبارزات انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن مجاهدانه، اوراق زرینی را به دفتر انقلاب اسلامی افزوده‌اند که پیروزی همیشگی آنها را مسئلت داریم.

وی در خصوص رویکرد شورای اسلامی شهر در ساماندهی محلات کم برخوردار، اظهار کرد: ساماندهی کالبدی و خدمات حوزه شهری، حمل‌ونقلی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جمله رویکردهای شورای اسلامی شهر و بخشی از بودجه را به خود اختصاص داده است؛ در این راستا باید پروژه‌های تعریف شده در محلات سریع‌تر آغاز شود و اگر در ادامه نیاز به اعتبارات بیشتری بود، شورای اسلامی شهر آمادگی دارد با اصلاح بودجه، رشد سریع و رفع محرومیت را در محلات رقم بزند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لزوم توجه به بازآفرینی شهری مورد تاکید مدیریت شهری و شورای ششم است تا با تقویت تعاملات بین بخشی آنچنان که شایسته کلانشهر اصفهان است در این خصوص اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی و فرسوده نیازمند تفکیک و تمایز مفهومی در برنامه‌ها است، گفت: دستگاه‌های همکار و مسئول علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستند و در نخستین روزهای سال جدید جلساتی داشته‌ایم، با توجه به بسته‌های تشویقی حوزه بافت فرسوده تلاش می‌شود زمینه فعالیت دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی در این راستا فراهم شود تا این حوزه رونق یابد.

نورصالحی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان، اظهار کرد: ایشان فرمودند بسیاری از مسئولان به علل مختلف به ترک فعل مبتلا هستند که خداوند در این خصوص به صورت سختگیرانه مورد مواخذه قرار می‌دهد. ایشان انفعال را نیز آسیب جدی برشمردند که دشمنان تلاش دارند با روش‌های گوناگون آن را در جامعه القا کنند. بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، امروز ناامید کردن مردم جفا به مردم، کشور و انقلاب است.

کد خبر 568925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.