پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

بازار بورس امروز با رشد ۱۳ هزار ۵۳۹ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۴۶۷ هزار ۶۸۸ واحد برسد، در بازار بورس ۲۸۷ نماد و در بازار فرابورس ۱۹۱ نماد روند مثبت داشتند، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۰۹ واحدی به محدوده ۲۰ هزار ۲۴۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیشترین نمادهای تأثیر گذار در بازار بورس امروز به ترتیب فولاد، فملی، پارسان، شتران، رمپنا و اخابر بود.

بازار

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با ۱۳ هزار ۵۳۹ واحدی به سطح یک میلیون ۴۶۷ هزار ۶۶۸ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار ۶۷۵ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار ۶۳۹ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۹۳ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۱.۲۲ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۸۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۸۰

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۰۹ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۲۴۷ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۵۵ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۶۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۷ هزار ۲۸۰ و ۵۶ هزار ۱۰۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۳۸۰ و دو میلیارد ۳۹۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معاملات سهام

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

بیشترین حجم معاملات سهام

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

بیشترین تغییرات مثبت

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

بیشترین افت قیمت

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

شاخص‌ها

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

حمایت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: حرکت به سمت مقاومت یک میلیون ۵۰۰ هزار واحدی

مهم ترین‌های بازار

افزایش دامنه نوسان بازار اول فرابورس به شش درصد

بازار اول فرابورس ایران از دوشنبه هفته آینده شاهد افزایش دامنه نوسان این بازار از پنج به شش درصد خواهد بود.

اسفندماه سال ۱۴۰۰ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برنامه سازمان برای افزایش تدریجی دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱ خبر داده و گفته بود اجرای چنین تصمیمی بستگی به شرایط بازار دارد و زمان نهایی آن منوط به مصوبه هیئت مدیره سازمان خواهد بود.

همچنین معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اعلام کرده بود بر اساس تصمیمات اولیه اتخاذ شده قرار بر این است که دامنه نوسان تا ۱۰ درصد تغییر کند و اتفاق به صورت فصلی انجام خواهد شد.

حال شاهد آن هستیم با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار از دوشنبه هفته آینده ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ دامنه نوسان در بازارهای اول بورس تهران و فرابورس ایران به مثبت و منفی شش درصد افزایش می‌یابد.

مهم ترین‌های شرکت‌ها

طراحی و تولید هشت محصول جدید در فولاد مبارکه

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: این دستاورد با تکیه بر دانش تخصصی و توانمندی‌های داخلی، برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون مدیران بهره‌برداری و همکاری سایر واحدهای ذی‌ربط در حوزه‌های تختال، کلاف گرم، کلاف اسیدشویی، گالوانیزه و تسمه‌های بسته‌بندی در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و علاوه بر قطع واردات و خروج ارز از کشور زمینه صادرات این محصولات نیز محقق گردید.

مدیریت: شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۳۴۸ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افت داشته است.«مدیریت» با سرمایه ثبت شده ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد سه ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ مبلغ ۵۲۲,۱۵۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

فنوال: شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده

به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عوارض کالاهای صادراتی در سال ۱۴۰۱ به استحضار می‌رساند عوارض کالاهای صادراتی در سال ۱۴۰۱ بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

فروس شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده

به استناد ماده ۲ مکرر سه دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض بر صادرات محصولات زنجیره ارزش فولاد به استحضار می‌رساند طبق نامه پیوست. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

خفنر گزارش ماهانه

شرکت فنر سازی خاور طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۳۹۲,۸۱۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۸ درصدی افزایش داشته است.«خفنر» با سرمایه ثبت شده ۱,۱۵۹,۸۴۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۳,۰۹۰,۴۵۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ درصدی رشد داشته است.

نگاهی به بازارهای جهانی

روند قیمت فولاد صادراتی ایران

در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۸۸.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۳۱.۵ دلاری، معادل ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۸۰۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد.

قیمت شمش فولادی صادراتی ایران که پس از اتمام تعطیلات نوروزی، رکورد تاریخی جدیدی از خود برجای گذاشته بود، در هفته گذشته به کانال ۶۰۰ دلاری عقب‌نشینی کرد که دلیل آن کاهش شدید قیمت بیلت صادراتی روسیه بود. نرخ بیلت صادراتی روسیه به دلیل تحریم‌های موجود و وضع تحریم‌های احتمالی در آینده، کاهش شدیدی را تجربه کرده و بسیاری از مشتریان نسبت به خرید محصولات فولادی روسیه، احتیاط به خرج می‌دهند.

تحریم‌ها باعث شده تا فولادسازان روس، در نرخ فروش خود تخفیف‌های بزرگی قائل شوند. این امر باعث شد تا در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران نیز تحت تأثیر کاهش قیمت‌های فوب دریای سیاه، کاهش قابل توجهی را تجربه کند. قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS در سواحل دریای سیاه، هفته گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و به ۷۲۸ دلار به ازای هر تن رسید.

نقشه بازار

پیشتازی گروه فلزات با لغو مصوبه عوارض صادراتی

کد خبر 568812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.