فعالیت آزمایشی اولین اتوبوس برقی تبریز ‌از امروز

شهردار تبریز گفت: تفاهم‌نامه تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تبریز امضا شد و از امروز (شنبه) اولین اتوبوس برقی فعالیت آزمایشی خود را از مقابل عمارت ساعت آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تبریز، اظهار کرد: هدف اصلی این تفاهم‌نامه، تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس شهری موردنیاز شهرداری تبریز در جهت ارتقا کمی و کیفی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسرانی تبریز و حومه است.

وی با بیان اینکه تأمین این اتوبوس‌ها در یکسال آینده است، ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شده است که این ۹۰۰ دستگاه اتوبوس طی یکسال آینده توسط شرکت گروه بهمن و خودروسازی اسنا تأمین شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های موردنیاز طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی‌و با تاییدیه فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و کارشناسان رسمی و دریافت مجوزهای قانونی موردنیاز تأمین خواهد شد.

وی با تاکید بر فعالیت آزمایشی اولین اتوبوس برقی شهر تبریز از امروز، گفت: در فاز اول مقرر شد بلافاصله بعد از امضای این تفاهم‌نامه، قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری مابین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه منعقد شود و اولین اتوبوس برقی فعالیت آزمایشی خود را از مقابل عمارت ساعت آغاز کند.

هوشیار ادامه داد: به همت شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز یک‌دستگاه اتوبوس برقی ساخت داخل که محصول شرکت شتاب است، به مدت پنج روز به صورت آزمایشی به‌کارگیری خواهد شد تا در صورت کسب تاییدیه کارشناسی، اتوبوس‌های برقی خریداری شده و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز اضافه شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان اتوبوسرانی تبریز، اظهار کرد: توسعه ناوگان اتوبوسرانی از اهداف اصلی مدیریت شهری جدید تبریز است و امیدوارم راه‌اندازی آزمایشی اتوبوس برقی، به دست‌یابی شهرمان به حمل‌ونقل پاک منجر شود.

کد خبر 568755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.