سهم ۵ درصدی استان خراسان رضوی از تولید ناخالص ملی

شهردار مشهد با تاکید بر سهم پنج درصدی استان خراسان رضوی در تولید ناخالص ملی، گفت: تولید ناخالص این استان نسبت به جمعیت کمتر است، اما در مقابل، تعداد فعالان اقتصادی خراسان رضوی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی با اشاره به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و چهار میلیون زائر خارجی در مشهد، اظهار کرد: با توجه به این موضوع پروژه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری وجود دارد که آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در این حوزه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه مشهد با توجه به حضور سالانه تعداد زیادی زائر داخلی و خارجی ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه در حوزه زیارت و گردشگری دارد، ادامه داد: این استان دارای حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، ۵۴۰۰ واحد صنعتی، ۵۰۰ معدن و پنجاه شهرک و ناحیه صنعتی است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بخش صنعت فعال هستند.

شهردار مشهد در خصوص سهم پنج درصدی استان خراسان رضوی از تولید ناخالص ملی، تصریح کرد: در حوزه خارجی نیز بخشی از صادرات ما به کشورهای روسیه، هند و بخش کمی نیز به هلند و اسپانیا است، اما در مجموع بخش زیادی از صادرات و مراودات اقتصادی استان با کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ما نسبت به جمعیت نسبت کمتری است، اما در مقابل فعالان اقتصادی استان بیشتر هستند؛ لذا باید تلاش کنیم حداقل به نسبت جمعیت در تولید ناخالص کشور سهم داشته باشیم.

ارجائی با تاکید بر اینکه از مزیت‌های خراسان رضوی این است که ۹۰ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است، اظهار کرد: این در حالی است که واحد صنعتی و اقتصادی بزرگ ملی در سطح استان نداریم یا اگر واحدی وجود داشته باشد، تعداد آنها انگشت‌شمار است.

وی با بیان اینکه پایه اقتصاد استان نیز بر خدمات استوار است، تصریح کرد: همچنین بخش کشاورزی ما در سطح استان و مشهد قابل توجه نیست و با وجود تنش آبی و کمبود منابع آب، قابلیت توسعه ندارد.

کد خبر 568715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.