مصرف کدام سبزیجات باعث تسکین سردرد می‌شوند؟

نعنا جزء سبزیجاتی است که صدها خاصیت دارد و در زندگی روزمره امروز تاثیرات فراوانی بر سلامتی دارد.

به گزارش ایمنا، نعنا برای کمک به هضم غذا بسیار عالی است. برگ نعنا سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیتونوترینت (فیتونوترینت‌ها موادمغذی گیاهی هستند و ترکیبات فعالی هستند که می‌توانند بدن ما را در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مقاوم سازند) است که برای معده و گوارش بسیار مفید است.
رایحه نعنا به تنهایی به ترشح غدد بزاقی که تولیدکننده آنزیم‌های گوارشی ضروری هستند، کمک می‌کند، عضلات معده را ریلکس کرده و در نتیجه احتمال اسپاسم و بدهضمی را کاهش می‌دهد.

رایحه قوی نعنا ضداحتقان است می‌تواند بینی، گلو و ریه‌های‌تان را هم، زمانی که احساس احتقان و تنگی‌نفس دارید تمیز کند. اگر زیاد سرفه می‌کنید، بوی آرام‌بخش نعنا برای پاکسازی گلو، بینی و سایر راه‌های تنفسی فوق‌العاده است. نعنا همچنین دارای ویژگی‌های آنتی باکتریال و ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در مجرای تنفسی کمک کند. نوشیدن چای نعنا، خلط‌آوری بسیار مفید است.

نعنا در مراقبت از پوست (Skin)شما نقش دارد و برای پاکسازی جوش‌ها، تسکین خارش پوست و تاراندن حشرات هم خوب است. می‌توانید از نعنا برای درمان جای گزش حشراتی، چون پشه، زنبورسرخ و زنبورعسل استفاده کنید. رایحه تند آن به دور کردن حشرات از شما هم کمک می‌کند. برگ‌های نعنا سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به پوستتان درخششی طبیعی می‌دهد. خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی موجود در برگ نعنا در برطرف کردن آکنه هم مؤثر است.

این گیاه خوشبو در کاهش وزن مؤثر است و با افزودن نعنا به رژیم غذایی‌تان به بدنتان کمک می‌کنید تا زودتر وزن کم کند، زیرا همان‌طور که می‌دانید نعنا به‌عنوان یک محرک برای آنزیم‌های گوارشی عمل می‌کند. این آنزیم‌ها، مواد مغذی را جذب می‌کنند، اما چربی را هم برای تبدیل به انرژی مورد نیاز بدن مصرف می‌نمایند و اجازه نمی‌دهند چربی ذخیره شود. در واقع نعنا یک گیاه چربی‌سوز است.

رفع احساس خستگی از دیگر خواص نعنا است، بو کشیدن رایحه نعنا به شما کمک می‌کند کمتر احساس استرس و افسردگی داشته باشید، چون بدنتان را ریلکس کرده و ذهنتان را آرام می‌کند. بوی خوش نعنا باعث می‌شود کمی سروتونین در مغزتان رها شود، بنابراین این‌بار اگر نیاز به تقویت روحیه و افزایش کارایی مغزتان داشتید، با چند برگ تازه نعنا بخور دهید.

کاهش علائم آسم از خواص این گیاه خاصیت است، از آنجایی که نعنا به پاکسازی مجرای تنفسی کمک می‌کند، مصرف مداوم آن توسط کسی که از آسم رنج می‌برد، خوب است. نعنا همچنین حاوی اسید رزمارینیک است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، لوکوترین‌های مسبب آلرژی را مهار می‌کند.

نعنا در تسکین سردرد تأثیرگذار است، بوی خوش و فرحبخش نعناع علاج فوری و مؤثر برای حالت تهوع و سردرد است. نعنا ماده‌ای طبیعی و آرام‌بخش است که می‌توانید با مالیدن روغن آن روی پیشانی و بینی‌تان به‌راحتی سردرد را تسکین دهید.

به گزارش ایمنا، نعنا در بهداشت دهان و دندان به‌دلیل داشتن ویژگی‌های قوی ضدمیکروبی و ضدالتهابی بسیار مؤثر است زیرا می‌تواند مانع رشد باکتری‌های مضر در درون دهان شود همچنین نفستان را هم تازه و خوشبو می‌کند.
کد خبر 568580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.