از مبارزه با فساد تا برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات محلات منطقه ۲

دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به همراه مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان منظور تکریم شهروندان و در راستای برنامه مردم محوری با شهروندان ساکن در خیابان شهیدان شرقی (محله آفاران) در مسجد فرشته دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان، اظهار کرد: دیدار با شهروندان منطقه یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری جهت رسیدگی به مطالبات مردم و رفع مشکلات آنان است، لذا دیدارهای مردمی و حضور در بین مردم تأثیر بسزایی در جلب رضایت شهروندان و تسریع رسیدگی به پرونده‌ها دارد.

وی تصریح کرد: میز خدمت برای بررسی مسائل و مشکلات شهروندان منطقه راه‌اندازی شده است تا مشکلات و معضلات را در محله‌ها احصا کنیم و اقدامات خاصی با برنامه ریزی های لازم انجام دهیم.

مبارزه با فساد و توجه به محله محوری

علی صالحی سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در سخنانی با بیان اینکه بیش از هفت ماه از فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان می‌گذرد، گفت: اکنون فصل پاسخگویی به مردم فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه ساختمان را یکی از اتفاقات مهم در دوره ششم شورای شهر اصفهان برشمرد و گفت: این رخداد مشکلاتی همچون مفاسد، ارتباطات و رانت‌ها را به حداقل می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی با توجه به مناطق مختلف یکی دیگر از اتفاقات این دوره است، خاطر نشان کرد: یکسان بودن پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی در دوره گذشته در همه مناطق مشهود بوده است، اما در این دوره تلاش کردیم افزایش عوارض را با توجه به موقعیت زمین به لحاظ متراژ و منطقه برآورد کنیم تا مناطق کم برخوردار از بار پرداخت هزینه‌های زیاد رها شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، مبارزه با فساد در شهرداری و شورا و محله محوری در راستای کاهش فاصله بین محله‌های مناطق ۱۵ گانه شهرداری را از موضوعات مهم و در دستور کار مدیریت شهری در دوره ششم دانست، و خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح شفافیت و سلامت اداری با ۵۰ مورد از مفاسد برخورد شده و پرونده‌ها در حال بررسی است.

صالحی تصریح کرد: در راستای شفاف سازی فعالیت‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برای اولین بار در کشور تمام جزئیات مصوبات شورا، حاضران و غائبان و آرا منتخبان برای تصویب مصوبات در سامانه‌ای منتشر شد تا شهروندان از فعالیت‌های شورا و جزئیات مصوبات آگاه شوند؛ شما می‌توانید از این پس از جزئیات مصوبات شورا مطلع شوید و در جهت اجرای موضوعاتی که در راستای شهروند محوری است به مدیریت شهری کمک کنید.

وی، احداث همزمان تونل‌ها و ایستگاههای خط دو مترو را نوید دیگری برای شهروندان قلمداد کرد و از بستن قرارداد مدیریت شهری با بزرگترین مجموعه ریلی جنوب غرب آسیا و سازنده برتر هلدینگ سازی در دنیا خبر داد و گفت: این مجموعه قرار است تجهیزات مترو را همزمان تولید کند تا بتوانیم اجرای خط دو مترو را کمتر از هشت سال به بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری حامی مساجد و مجموعه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ مسجد و مجموعه فرهنگی در این دوره مدیریت شهری به لیست مراکز حمایتی شهرداری اضافه شده است و در زمینه اجرای برنامه‌های مناسبتی مانند سالروز ۲۵ آبان، دهه فاطمیه (س)، دهه فجر و نوروز در قالب پروژه‌های فرهنگی کمک و حمایت کرده است.
وی افزود: مدیریت شهری در این مدت به ۲۰۰ تا ۲۵۰ مسجد و مجموعه فرهنگی برای اجرای برنامه‌ها کمک کرد، ما معتقدیم مردم و شهرداری باید در کنار هم باشند و با هم افزایی و همکاری برنامه‌های متنوعی در سطح شهر اجرا کنند.

نقش ریش سفیدی شورای شهر برای حل مسائل شهری

در ادامه این دیدار مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تشکر از نمازگزاران محله آفاران با اشاره به اینکه معضلات شهری به دو دسته عمومی و محله‌ای تقسیم می‌شود، گفت: برخی از مسائل شهری عمومی است و مربوط به همه مردم اصفهان می‌شود، اما برخی از مسائل محله‌ای است.

از مبارزه با فساد تا برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات محلات منطقه ۲

وی افزود: اعضای شورای شهر برای حل مشکلات محله‌ای هر منطقه، یکشنبه هر ماه به یکی از محله‌ها می‌روند تا معضلات را بررسی و در حد توان رفع کنند. وی تصریح کرد: مهمترین مسئله این است که گاهی در شهرداری برای برخی از موضوعات مانند تفکیک و تغییر کاربری درگیر و دار قانون قرار می‌گیریم که اغلب با حمایت و همراهی شهرداری، اداره راه و شهرسازی، دادگستری و استانداری وارد عمل می‌شویم. خوشبختانه در اغلب مناطق این مسائل با این رویه حل شده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه باید با همکاری و هم افزایی مشکلات را حل کنیم، خاطر نشان کرد: اگر همه دست به دست هم بدهیم به لطف خدا و اتحاد مشکلات حل خواهد شد. نادرالاصلی تصریح کرد: شورای شهر برای حل مسائل شهری نقش ریش سفیدی دارد و مباحث فنی را دنبال می‌کند شهرداری هم می‌تواند به عنوان تسهیلگر وارد عمل شود.

با پدیده سگ گردانی در محله‌ها برخورد شود

در ادامه یکی از شهروندان حاضر در مسجد با طرح این موضوع که باید با پدیده سگ گردانی در محله آفاران مبارزه کرد، گفت: برخی از شهروندان سگ‌های خود را به پارک و فضای سبز می‌آورند که علاوه بر مسائل بهداشتی، باعث آزار و اذیت شهروندان می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در پاسخ به این شهروند گفت: موضوع سگ گردانی در اغلب محله‌های اصفهان وجود دارد و افزایش پیدا کرده است، اما شهرداری به لحاظ قانونی نمی‌تواند به طور مستقیم برای رفع این معضل وارد عمل شود.

صیرفی نژاد افزود: پدیده سگ گردانی یک معضل اجتماعی است که اخیراً موضوع آن در مجلس هم مطرح شده است تا راهکار قانونی آن به مراجع نظارتی و امینتی ارائه شود و اگر اجرای قانون الزامی شود ما می‌توانیم در فضاهای سبز و معابر با این موضوع برخورد کنیم.

کد خبر 568529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.