۵۹ زخمی در درگیری‌های مسجدالاقصی/ اسرائیل کرانه باختری و غزه را می‌بندد

مقامات رژیم صهیونیستی از شامگاه امروز جمعه به بهانه اعیاد یهودی کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه را به مدت ۳۲ ساعت می‌بندد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه به دلیل عید فصح یهودیان از شامگاه امروز (جمعه) به مدت ۳۲ ساعت بسته می‌شود. فردا (شنبه) نیز گذرگاه الجلمه و ام الریحان برای ورود فلسطینی‌های داخل به جنین بازگشایی می‌شود.

براساس این تصمیم نمازگزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری امروز می‌توانند برای نماز جمعه به مسجد الاقصی بروند. مردان ما بین ۴۰ تا ۵۰ سال نیز باید مجوز ورود داشته باشند.

همچنین صبح امروز درگیری‌های شدیدی در داخل مسجد الاقصی بعد از یورش نیروهای اسرائیلی رخ داد. این نیروها به سمت نمازگزاران بمب آتش‌زا پرتاب کردند که به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها منجر شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تا این لحظه ۵۹ زخمی را از داخل مسجد الاقصی به بیمارستان‌های قدس منتقل کرده است.

فخری ابودیاب، از فعالان فلسطینی اعلام کرد که تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند و به سمت نمازگزاران بمب صوتی و آتش‌زا و گلوله پلاستیکی پرتاب کردند.

تعداد زیادی از فلسطینی‌های کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ برای خواندن نماز جمعه به مسجد الاقصی رفتند.

هزاران فلسطینی سحرگاه امروز جمعه برای اقامه نماز در دومین جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجد الاقصی شدند.

همچنین سازمان همکاری اسلامی یورش ده‌ها شهرک نشین تندرو به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای اسرائیلی را محکوم کرد و آن را جریحه دار کردن احساسات امت اسلامی و نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی دانست.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات ادامه عملیات قتل ملت فلسطین و نقض مقدسات دانست.

وی از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست برای پایان دادن به این نقض‌ها و ملزم کردن اسرائیل به احترام به حرمت اماکن مقدس و حقوق سیاسی و دینی ملت فلسطین وارد عمل شوند.

کد خبر 568516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.