مدال طلایی که ۱۲۰ هزار دلار به فروش رفت!

در بسته خبری ورزش جهان این هفته خبرهای جالبی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* رنکینگ فدراسیون جهانی دوچرخه سواری (UCI) منتشر شد که تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان که با ۴۷۸ امتیاز در جایگاه چهل و هفتم جهان قرار گرفته است. ایران پس از کشورهای قزاقستان، مغولستان، ژاپن و ازبکستان در جایگاه پنجم آسیا قرار دارد.

* نشریه فورفور در گزارشی به معرفی ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال جهان در قرن ۲۱ پرداخت که در این میان نام لیونل مسی بازیکن تیم فوتبال پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین بالاتر از رونالدو، ژاوی، زیدان و هانری قرار گرفت. او با توجه به جوایز فردی و افتخارات تیمی‌ای که کسب کرده است به عنوان بهترین بازیکن قرن ۲۱ انتخاب شد.

* خبری توسط فدراسیون فوتبال منتشر شد مبنی بر اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان خرداد ماه در دیداری تدارکاتی در دوحه قطر به مصاف نیوزیلند خواهد رفت. تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا بین تیم‌های اسکاتلند، اوکراین و ولز همگروه است.

* کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان، ۸ نماینده ایران را در بازی‌های المپیک را معرفی کرد که محمد سیاوشی در وزن ۵۷ کیلوگرم، کیوان رستم آبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم، فرود حجتی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین نوری در ۷۴ کیلوگرم، حمیدرضا کنعانی زاده در ۸۶ کیلوگرم، محسن منوچهری در ۹۲ کیلوگرم، محمدرسول قمرپور در ۹۷ کیلوگرم و علی شکیبا زاده در ۱۲۵ کیلوگرم نفرات اعزامی به بزریل خواهند بود. رقابت‌های کشتی المپیک روزهای ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و اعضای تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشورمان برای شرکت در این مسابقات ۱۹ اردیبهشت ماه راهی برزیل خواهند شد.

* جیمز گرین، کشتی گیر ۲۹ ساله آمریکایی و دارنده ۲ مدال نقره و برنز رقابت‌های جهانی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و از این پس به عنوان مربی در تیم ملی کشورش فعالیت خواهد کرد.

* تیم فوتبال منچستریونایتد در رقابت‌های لیگ جزیره مقابل اورتون با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، دورتر شود. کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی این تیم، در پایان بازی به دلیل عصبانیت شدید، گوشی یکی از هواداران اورتون را پرت کرد. او، اما در صفحه مجازی اش، از هواداران اورتون عذرخواهی کرد.

* از سوی علیرضا دبیر، محمد موسایی رئیس سابق هیئت کشتی استان فارس، به عنوان مشاور رئیس فدراسیون و رئیس امور استان‌های فدراسیون کشتی منصوب شد.

* قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال مصر تا دسامبر ۲۰۲۲ اعتبار داشت، اما در یکی از بندهای آن قید شده بود که در صورت صعود نکردن تیم ملی مصر به جام جهانی، فدراسیون مصر قادر است بدون پرداخت غرامت، قرارداد کی‌روش را فسخ کند. به این ترتیب قرارداد این سرمربی با تجربه پرتغالی با مصر فسخ شد.

* محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران کشورمان که به تازگی به عضویت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی درآمده به عنوان داور بی طرف در رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی دعوت شده است. رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود. نیما صادقی، سعید عباسی و مهدی بشیرزاده داوران درجه S۱ کشورمان نیز در این مسابقات قضاوت خواهند کرد.

* سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای از محرومیت این تیم از لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و دلیل آن را قرنطینه اخیر در شانگ‌های عنوان کرد.

* کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل "رفتار تبعیض آمیز" هواداران باشگاه اتلتیکو مادرید در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی را جریمه کرد و به خالی ماندن بخشی از سکوهای ورزشگاه واندا متروپولیتانو در یک بازی از رقابت‌های اروپایی رأی داد.

* امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو طی حکمی امیر اوجاقی را به عنوان سرمربی تیم ملی ساندا مردان ایران منصوب کرد. به گزارش فدراسیون ووشو همچنین علی دهقان نیز به عنوان مربی در کنار اوجاقی حضور خواهد داشت.

* امیر رضی‌زاده رئیس هیئت کشتی گیلان از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مشاور منابع اقتصادی اتحادیه جهانی برای توسعه کشتی و کشتی پهلوانی منصوب گردید. این حکم را علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ابلاغ کرد.

* بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

* مدال طلای متعلق به هریسون دیلارد، قهرمان دوی ۱۰۰ متر سرعت در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن با قیمت ۱۲۰ هزار دلار به فروش رسید. این مدال طلای متعلق به دونده آمریکایی در المپیک ۱۹۴۸ لندن در یک حراجی به قیمت ۱۲۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

* سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان را از ابتدای آوریل سال ۲۰۲۱ تا پایان مارس ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد که چلسی با ۳۱۲ امتیاز در جایگاه نخست این رده‌بندی قرار دارد.

* سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فینال جام حذفی فوتبال ایران در تاریخ هفتم خرداد ماه برگزار خواهد شد. سازمان لیگ تاکنون ورزشگاه برگزاری این دیدار را اعلام نکرده است.

* فردی رینکون هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کلمبیا و باشگاه رئال مادرید که در پی سانحه تصادف خودرو در بیمارستان بستری شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

کد خبر 568494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.