بازگشت روند صعودی به بورس

بازار امروز با رشد هشت هزار ۱۰۰ واحدی توانست سطح حمایتی یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد را مجدد پس بگیرد، ۲۶۱ نماد در بازار بورس و ۱۷۵ نماد در بازار فرابورس روند مثبت در پیش گرفتند اما شاخص کل تنها ۵۶/۰% رشد کرد که نشان از توقف حرکت برخی از بزرگان بازار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گروه فلزات اساسی که روز گذشته به واسطه خبر منتشر شده مبنی بر عوارض ۱۷ درصدی صادرات پرعرضه بود امروز به تعادل رسید و لیدر این گروه یعنی نماد فولاد مبارکه نیز به دامنه مثبت قیمتی حرکت کرد.

بازگشت روند صعودی به بورس

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد هشت هزار ۱۰۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۵۴ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۶۷۰ واحدی در سطح ۳۸۲ هزار ۹۶۹ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۵۶ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۷۴ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۶۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۰۶

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۰۹ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۳۸ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۵۵ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۶۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۹ هزار ۲۹۳ و ۶۷ هزار ۲۸۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۰ میلیارد ۴۳ و دو میلیارد ۷۰۲ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

بازگشت روند صعودی به بورس

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

بازگشت روند صعودی به بورس

حمایت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: بازار توانست مجدد خود را به بالای سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد برگرداند و این به معنای فعال شدن مجدد حمایت این سطح است لذا پیش بینی حرکت به سمت محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد را خواهیم داشت.

اخبار بازار

عزم جدی دولت و مدیریت سازمان بورس در حمایت از سهامداران

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به وعده دولت سیزدهم در راستای حمایت جدی از بازار سرمایه و عدم نگاه به آن به عنوان منبعی برای تأمین کسری بودجه، روند بورس از وضعیت فاجعه باری که توسط دولت قبل ایجاد شده بود تغییر مسیر داد و به آنچه که می‌توان آن را بلوغ بازار سرمایه نامید نزدیک شد.

وی افزود: کاهش نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌های تولیدی و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از جمله اقدامات جسورانه ای بودند که در مدیریت جدید سازمان بورس به مرحله اجرا رسید و ریسک پذیری این بازار را کمتر کرد.

احمدی تصریح کرد: این اقدامات نشان داد که دولت و مدیریت سازمان بورس عزم جدی در حمایت از سهامداران و شرکت‌ها دارد و درصدد است که با اقدامات سازنده، در کالبد نیمه جان بازار سرمایه تحویل گرفته از دولت قبل روح بدمد و آن را احیا کند.

اخبار شرکت‌ها

نبروج: شرکت کارخانجات نساجی بروجرد در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲,۳۳۳ ریال سود محقق کرده است. این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۶۳۹ ریال زیان شناسایی کرده بود. «نبروج» با سرمایه ثبت شده ۱۴۸,۲۱۲ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۳۴۵,۷۸۶ میلیون ریال سود محقق کرده است.

ثبهساز: شرکت بهساز کاشانه تهران در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲۴۱ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۹ درصد افزایش داشته است.«ثبهساز» با سرمایه ثبت شده ۲۰,۱۳۰,۷۸۷ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۴,۸۴۱,۶۴۳ میلیون ریال سود محقق کرده است.

شیراز: شرکت پتروشیمی شیراز طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۳۴,۵۸۵,۳۸۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۳۳۲ درصد افزایش داشته است.«شیراز» با سرمایه ثبت شده ۵,۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۴۱,۹۲۱,۸۳۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد رشد داشته است.

شمواد: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۹۷۶,۸۸۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.«شمواد» با سرمایه ثبت شده ۱۴۳,۴۸۸ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ مبلغ ۵,۳۰۵,۸۲۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد رشد داشته است.

اپال: شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ به ازای هر سهم ۲,۴۲۸ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴۶ درصد افزایش داشته است.«اپال» با سرمایه ثبت شده ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ مبلغ ۴۸,۵۵۵,۸۲۸ میلیون ریال سود محقق کرده است.

کحافظ آگهی ثبت افزایش سرمایه: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۸A-۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱,۴۶۸,۹۲۴ میلیون ریال به‌مبلغ ۵,۱۴۱,۲۳۴ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳,۶۷۲,۳۱۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

ثاژن: تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ شرکت سخت آژند

زمان برگزاری: ساعت ۱۳:۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸

سرمایه ثبت شده: ۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال

سود خالص هر سهم: ۲۰ ریال

سود نقدی هر سهم: دو ریال

۱۳۸,۰۹۷ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره

کفپارس: شرکت فرآورده‌های نسوز پارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۲۳۳,۸۹۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.«کفپارس» با سرمایه ثبت شده ۱,۶۱۹,۵۱۹ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ مبلغ ۷۲۳,۴۶۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

دبالک: شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۴۱ درصد و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۷۶۳ ریال سود محقق کرده است.«دبالک» با سرمایه ثبت شده ۵۲۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۳۹۷,۰۱۴ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است. نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی می‌شود.

شیران: شیران موفق به اخذ رأی دادگاه تجدید نظر علیه شرکت هندی HAZEL شده است. این موضوع می‌تواند منجر به دریافت ۱۴۳ میلیون درهم (حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان) از این شرکت شود. شیران پیش تر در حساب‌های خود در این ارتباط ذخیره اخذ کرده است.

نگاهی به بازارهای جهانی

بلومبرگ: علیرغم تحریم‌ها، در ماه آوریل صادرات نفت روسیه در سال جاری رکورد زد

صادرات نفت روسیه به سطح قبل از جنگ بازگشت، درآمد خزانه داری روسیه از عوارض صادرات نفت نیز به بالاترین سطح از ابتدای سال یعنی ۲۳۰ میلیون دلار در هفته رسید.

شرایط ناپایدار برای ارزهای دیجیتال با انتشار تورم آمریکا

از دو روز گذشته با ریزش قیمتی بیتکوین، ۱۷۰ میلیارد دلار سرمایه از بازار رمزارزها خارج شده است و بیتکوین حمایت‌های اصلی خود را از دست داده است.

همچنین Santiment پایگاه داده‌های درون شبکه نیز اخیراً در گزارشی به ترس فزاینده در بازار رمزارزها، به خصوص اتریوم اشاره کرده است.

همچنین در تاریخ ۱۱ آوریل، سخنگوی کاخ سفید با پیش‌بینی نرخ تورم بالا، اشاره کرده است که این تورم فزاینده به علت جنگ در حال وقوع در روسیه می‌باشد. او در بخش دیگری از صحبت خود پیش‌بینی تفاوت زیاد نرخ تورم جاری و هسته‌ای را به علت اختلال در بازار غذا و انرژی کرده است.

شایان ذکر است که امروز داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده آمریکا منتشر شده و نرخ تورم واقعی ۸.۵ درصد اعلام کردند. این عدد ۰.۱ درصد بالاتر از پیش‌بینی ها بوده و به طور کلی احتمال سخت‌تر شدن سیاست انقباضی را افزایش می‌دهد.

نقشه بازار

بازگشت روند صعودی به بورس

کد خبر 568267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.