شناسایی معضلات منطقه ۲ با هم‌فکری و هم‌افزایی شهروندان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان به همراه معاونان و مسئولان در جمع نمازگزاران حسینیه آفاران واقع در محله آفاران حضور پیدا کرد و به بررسی معضلات و مشکلات مردم این محله پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه محله‌محوری شعار دوره ششم مدیریت شهری است، اظهار کرد: اعتبارات ویژه‌ای با همکاری شورا برای محله‌ها تخصیص پیدا کرده است و هر سال تعدادی از محله‌ها به عنوان محله هدف شناسایی می‌شوند تا اقدامات عمرانی و فرهنگی در راستای ارتقای کیفی محله‌ها انجام شود.

وی افزود: منطقه دو به لحاظ قرارگیری در حاشیه شهر اصفهان در سال‌های گذشته از قطار توسعه شهری جامانده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه مردم منطقه مؤمن، انقلابی و ولایی هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان شهیدپرور و حزب‌الهی این منطقه در طول سال‌های دفاع مقدس خط شکن بوده‌اند. محله آفاران با ۱۲۰ شهید، محله دهنو با ۱۶۰ شهید و محله بزران با ۱۵۰ شهید و شهدای سایر محلات، وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با همفکری و هم‌افزایی شهروندان منطقه، معضلات و مشکلات را شناسایی کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی منطقه انجام دهیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته اقدام خاصی در این منطقه انجام نشده است اما با تغییر مدیریت شهری بر آن شدیم تا در محله‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشیم و با همفکری و همیاری یکدیگر خدمات فرهنگی و اجتماعی را در این محله‌ها به منصه ظهور برسانیم.

صیرفی نژاد با بیان اینکه وجود اراضی کشاورزی در محدوده، باعث به وجود آمدن معضلات اجتماعی و زیست‌محیطی شده است، اظهار کرد: بهره نبردن از سرمایه‌ها و خشکسالی، پایین بودن سرانه خدماتی، پارک و فضای سبز از دیگر معضلاتی است که گریبانگیر منطقه شده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم در این دوره مدیریت شهری چند محله را به عنوان محله هدف انتخاب کنیم و اقداماتی را برای بهبود زیست‌پذیری انجام دهیم، تاکید کرد: امسال برای افزایش آسفالت، سرانه خدماتی، فرهنگی و ورزشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به شهروندان این منطقه ارائه دهیم

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در نوروز ۱۴۰۱ در این منطقه، گفت: تلاش کردیم با اجرای برنامه‌های متنوع نوروز متفاوتی را برای شهروندان رقم بزنیم تا شهروندان این منطقه نسبت به مناطق دیگر احساس تبعیض نکنند.

صیرفی‌نژاد افزود: برای انجام اقدامات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در این منطقه بودجه‌هایی اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم اقدامات مثبتی را با هم‌افزایی و همیاری شما انجام دهیم.

ارتقای کیفیت فضای سبز خیابان شهیدان

در ادامه این جلسه یکی از ساکنان محله آفاران خواستار ارتقای کیفیت فضای سبز خیابان شهیدان شد که مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در این خصوص گفت: تصور می‌کنم که فضای سبز این محدوده نسبت به شش ماه گذشته بیشتر از دو برابر شده است؛ چراکه ارتقای کیفی فضای سبز در این محدوده در دستور کار ما قرار داشت.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: برخی سودجویان از اهالی محله، درختان و فضای سبز را آتش زده‌اند که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری و دستگیری آنها هستیم.

جمع آوری معتادان

یکی دیگر از ساکنان خواستار جمع‌آوری معتادان در محله شد. مدیر منطقه در این خصوص، تصریح کرد: این موضوع در حیطه وظایف شهرداری نیست. شهرداری می‌تواند بسترهایی برای اوقات فراغت شهروندان ایجاد کند اما در این زمینه وظیفه‌ای ندارد.

احداث پمپ بنزین سیار

احداث پمپ بنزین سیار، مطالبه یکی دیگر از ساکنان محله بود. صیرفی‌نژاد تاکید کرد: احداث این مجموعه در این محدوده به سرمایه‌گذار نیاز دارد و ما به لحاظ صدور پروانه و کاربری مساعدت می‌کنیم. هر کدام از شهروندان در این زمینه سرمایه‌گذار سراغ دارند به ما معرفی کنند.

تغییر کاربری حمام آفاران به ورزشگاه، یکی دیگر از خواسته‌های ساکنان بود. مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: این حمام ۳۵۰ مترمربع مساحت دارد که برای احداث ورزشگاه کم است است. ما در بودجه امسال برای سرانه ورزشی و احداث زمین‌های ورزشی روباز و زورخانه بودجه اختصاص داده‌ایم اما اگر شهروندی زمینی را سراغ دارد که بتوانیم برای ورزشگاه رهن کنیم از این موضوع استقبال می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان در دستور کار

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان در دستور کار ما است. درصدد هستیم برای احداث مجموعه‌های ورزش رزمی و زورخانه‌ای وارد عمل شویم. اگر شهروندی بخواهد در این زمینه با ما همکاری کند، موضوع احداث را تقبل می‌کنیم. وجود ورزشگاه در کنار حسینیه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان همزمان به تقویت بعد جسمانی و روحانی جوانان کمک می‌کند.

وی افزود: شما به عنوان هیئت امنای محل که املاک را می‌شناسید، گلوگاه‌ها را شناسایی و به ما معرفی کنید تا بتوانیم محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

کد خبر 568248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.