ترفندهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری در ماه مبارک رمضان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شیوه‌های مختلف کلاهبرداری مجرمان سایبری از شهروندان در طول ماه مبارک رمضان تحت عنوان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی دارای بدافزار، جمع‌آوری نذورات برای کمک به نیازمندان و ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آنها آلوده به بدافزار هستند؛ بنابراین شهروندان نسبت به دریافت اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند نیز از دیگر شگردهای مجرمان است، افزود: مجرمان سایبری تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آنها کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به فعالیت سایت‌ها و کانال‌ها با ادعای جمع‌آوری کمک برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: شهروندان برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتماً از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند.

ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی

وی با اشاره به دیگر ترفند مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان، ادامه داد: درپی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان، شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان برای واریز هرگونه وجه جهت نذر و کمک به اقشار نیازمند، تنها از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند. همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

کد خبر 567998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.