راهکارهای حفاظت از جان کارگران خدمات شهری بررسی شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری مکلف است تا پیمانکاران خدمات شهر را ملزم کند تا از خودروی نظافت مکانیزه معابر شهری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی اعتصامی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وسوم فروردین‌ماه_ در نهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از فوت چند پاکبان خدمات شهر طی چند ماه اخیر، اظهار کرد: برای حفاظت از جان کارگران خدمات شهری باید راهکارهای کارآمدی اندیشیده شود که استفاده از خودروهای مکانیزه یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته چهار کارگر خدمات شهری دچار سانحه و فوت شدند، ادامه داد: لازم است در خصوص امنیت کارگران چاره‌اندیشی کنیم، در این راستا باید تمام کارگران به وسایل ایمنی مجهز شوند و در خیابان‌های اصلی برای تمیز کردن از خودروهای مکانیزه استفاده شود تا تصادفات و سوانح به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در راستای حفاظت از کارگران خدمات شهری باید قصور پیمانکار مشخص شود و این مسئله پیگیری خواهد شد و منتظر گزارش کامل از ناظر هستیم تا اقدامات بعدی را انجام دهیم.

وی بهبود محیط زیست شهری و ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری را الگویی برای کیفیت زندگی شهروندان دانست و تصریح کرد: بعضی از خدماتی که از سوی شهرداری به شهروندان ارائه می‌شود، ملموس نیست، اما فعالیت کارگران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه فضای سبز شهری و نظافت معابر و زیباسازی شهر برای شهروندان قابل لمس است.

اعتصامی تاکید کرد: در این کمیسیون در خصوص نظارت بر قراردادهای رفت‌وروب مناطق، گزارش در خصوص حفظ و نگهداری فضاهای سبز شهری شامل هرس، کاشت، آبیاری و نگهداری در طرح استقبال از بهار بررسی و گزارش‌های آن ارائه شده است.

کد خبر 567885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.