ارتقای کیفی و زیست‌پذیر کردن محله‌ها در دستور کار

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: ارتقای کیفی محله‌ها و زیست‌پذیر کردن آنها از موضوعات مهمی است که در دستور کار شهرداری و شورا در این دوره مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در حاشیه بازدید رئیس کمسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان از منطقه دو شهرداری و بررسی مطالبات و مشکلات شهروندان این منطقه در محله آفاران برگزار شد، اظهار کرد: محله‌محوری شعار دوره ششم مدیریت شهری است، از این‌رو اعتبارات ویژه‌ای با همکاری شورای ششم برای محله‌ها تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هر سال تعدادی از محله‌ها به عنوان محله هدف شناسایی می‌شود تا اقدامات عمرانی و فرهنگی در راستای ارتقای کیفی محله‌ها انجام شود، تصریح کرد: ارتقای کیفی محله‌ها و زیست‌پذیر کردن آنها از موضوعات مهمی است که در دستور کار شهرداری و شورا در این دوره مدیریت شهری قرار گرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: این منطقه به لحاظ قرارگیری در حاشیه شهر اصفهان و زیست بوم خاص در سال‌های گذشته از قطار توسعه شهری جامانده است.

وی با بیان اینکه ساکنان منطقه دو شهرداری مردمی مؤمن، انقلابی و ولایی هستند، افزود: شهروندان شهیدپرور این منطقه در طول سال‌های دفاع مقدس خط‌شکن بوده‌اند و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با همفکری و هم‌افزایی شهروندان منطقه، مشکلات را شناسایی کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی منطقه انجام دهیم.

فصل پاسخگویی به مردم فرا رسیده است

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بازدید با بیان اینکه بیش از هفت ماه از فعالیت شورای ششم می‌گذرد و اکنون فصل پاسخگویی به مردم فرا رسیده است، گفت: الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه ساختمان، اولین اتفاقی است که در دوره ششم شورای شهر اصفهان رخ داد تا مشکلاتی همچون مفاسد، ارتباطات و رانت‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی با توجه به مناطق مختلف یکی دیگر از اتفاقات این دوره مدیریت شهری است، تصریح کرد: در دوره گذشته عوارض صدور پروانه ساختمانی در همه مناطق به صورت یکسان افزایش پیدا می‌کرده است، اما در این دوره افزایش عوارض با توجه به موقعیت زمین به لحاظ متراژ و منطقه است تا بار پرداخت هزینه‌های زیاد از دوش مناطق کم‌برخوردار برداشته شود.

وی اضافه کرد: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نزدیک به ۶۰ درصد مناطق فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت عوارض داشتند و ۲۴ درصد مناطق به دلیل زمین بیشتر و ساخت‌وساز زیاد عوارض بیشتری پرداخت کردند.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: دو موضوع مهم مبارزه با فساد در شهرداری و شورا و محله‌محوری در راستای کاهش فاصله بین محله‌های مناطق پانزده‌گانه شهرداری در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است‌.

ارتقای کیفی و زیست‌پذیر کردن محله‌ها در دستور کار

وی تصریح کرد: در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه _بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ برای اولین‌بار در کشور تمام جزئیات مصوبات شورا، حاضران و غایبان و آرای منتخبان برای تصویب مصوبات در سامانه‌ای منتشر شد تا شهروندان از فعالیت‌های شورا و جزئیات مصوبات آگاه شوند.

صالحی خطاب به اهالی محله آفاران گفت: شهروندان می‌توانند از جزئیات مصوبات شورای اسلامی شهر مطلع شوند و در راستای موضوعات شهروندمحور، به مدیریت شهری کمک کنند.

وی اظهار کرد: نوید دیگر برای شهروندان این است که تونل‌ها و ایستگاه‌های خط دو مترو هم‌زمان در حال احداث است و در این راستا مدیریت شهری با بزرگترین مجموعه ریلی جنوب غرب آسیا و سازنده برتر هلدینگ‌سازی در دنیا قرارداد بسته است که تجهیزات تونل‌ها و ایستگاه‌ها را هم‌زمان تولید کند و بتوانیم اجرای خط دو مترو را در کمتر از هشت سال به پایان برسانیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معضل نابسامانی ناوگان حمل‌ونقل و آلودگی هوا از مهمترین دغدغه‌های شورای ششم است، تصریح کرد: ۱۷۳ اتوبوس با قیمت هر کدام حدود شش میلیارد با مصوبه شورای اسلامی شهر و همکاری شهرداری در مدت شش ماه برای اصفهان خریداری شده است، بخشی از هزینه‌های آن به همت دولت پرداخت می‌شود و این در حالی است که در دوره قبل ۱۹۹ اتوبوس در مدت چهار سال خریداری شد، اما طی شش ماه اخیر به اندازه چهار سال، اتوبوس برای اصفهان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه وقت‌گذاری اعضای شورای اسلامی شهر برای مردم اصفهان بیش از زمان مقرر شده است، اظهار کرد: در مجموع هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر باید ۶۰ ساعت در ماه برای رسیدگی به مشکلات مردم وقت بگذارند، اما این زمان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساعت است و برای حدود ۱۲۵ مصوبه بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت وقت‌گذاری شده است.

صالحی در تشریح فعالیت شورای ششم، خاطرنشان کرد: ارتباط شورای اسلامی شهر با شهر مانند مجلس است با دولت؛ شورای اسلامی شهر کار قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری را انجام می‌دهد، لذا در صدد هستیم فاصله بین مردم و شورای اسلامی شهر را کاهش دهیم و با حضور در محله‌ها و بررسی مشکلات شهروندان، خدمتگزار آنها باشیم.

احداث پل هوایی برای محله آفاران

در ادامه این بازدید مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با قرائت آیه ۶۳ سوره انفال خطاب به اهالی منطقه دو شهرداری، گفت: بین خودتان و همنوعانتان الفت و صمیمیت ایجاد کنید تا رستگار شوید.

وی با بیان اینکه شهروندان منطقه دو شهرداری باید با هم‌افزایی و تعامل این منطقه را از محرومیت نجات دهند، خاطرنشان کرد: سال‌ها قبل در محله آفاران ساکن بودم و با مردم انقلابی و متدین و قدرشناس این محله آشنا هستم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بنیانگذاران مسجد شفیعی در محله آفاران از شهروندان انقلابی، ایثارگر و غیور هستند، گفت: شهروندان سرمایه‌های این شهر هستند، این نوید را می‌دهم که به‌زودی پل هوایی که خواسته مردم محله آفاران است، احداث می‌شود.

کد خبر 567857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.