امکانات فنی اورژانس اجتماعی اصفهان پاسخ‌گوی میزان تماس‌ها نیست

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان، یکی از مشکلات اصلی ۱۲۳ را کمبود زیرساخت‌های فنی دانست و گفت: منابع انسانی این مرکز از زمستان سال گذشته تاکنون، ترمیم شده است؛ اما برای پاسخ‌گویی شبانه‌روزی و کاهش مدت انتظار تماس‌گیرندگان، نیازمند تامین زیرساخت‌های فنی لازم هستیم.

عباس توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اورژانس اجتماعی با خط ۱۲۳ هنوز نوپا بوده، یعنی در مقایسه با خطوط ۱۲۵، ۱۱۰ و ۱۱۵ برای مردم ناآشنا است، یکی از وظایف قانونی ما این است که از زمان‌های پیک حضور مسافران نوروزی در اصفهان برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم درباره خدمات اورژانس اجتماعی، استفاده کنیم.

وی وظیفه اصلی این مرکز را گسترش پوشش حمایت‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: در کنار پاسخ‌گویی به تماس‌های روزانه، مداخلات تخصصی و ارجاعاتی که از خط ۱۲۳ به اورژانس اجتماعی فرستاده می‌شود، کارشناسان این سامانه طی ۱۵ روز تعطیلات نوروز تلاش کردند که در حوزه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز فعالیت‌هایی انجام دهند؛ از جمله اینکه تیم‌های روان‌شناس و مددکار روزانه هشت ساعت در مبادی ورودی شهر و مکان‌های شلوغ مانند پل‌های تاریخی مستقر بودند.

بوق اشغال به دلیل کمبود امکانات فنی / افزایش‬ ۲۰ کارشناس جدید به اورژانس اجتماعی

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان آمار تماس با این خط را غیرقابل اعلام کرد و گفت: از ابتدای زمستان افزایش زیرساخت‌های اورژانس اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است، هرچه پیش می‌رویم مطالبات اجتماعی مردم در حوزه اورژانس اجتماعی نیز بیشتر می‌شود و باید متناسب با آن زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی زیرساخت‌های مورد نیاز برای اورژانس اجتماعی را شامل دو بخش منابع انسانی و امکانات فنی دانست و افزود: در حوزه تأمین کارشناسان مجرب و آموزش لازم برای تخصصی شدن مداخلات آن‌ها با اعتبارات در نظر گرفته شده از سازمان بهزیستی کشور، توانستیم از دی‌ماه پارسال منابع انسانی این مرکز را تا حدودی ترمیم کنیم؛ در این مدت ۲۰ کارشناس جدید به بدنه اورژانس اجتماعی افزوده شده که ظرفیت مداخلات روان‌شناسان و مددکاران را افزایش داده است.

اتصال خطوط ۱۲۳ در تمام شهرستان‌ها به شکل متمرکز به مرکز اصفهان

توفیقی از اضافه شدن دو کابین جدید به امکانات اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: هدف از افزایش نیروی انسانی و امکانات اورژانس اجتماعی، این است که افراد کمتر پشت خط اشغال بمانند؛ همچنین از دی‌ماه سال ۱۳۹۸ نیز اقدام خوبی که از طریق بهزیستی کشور انجام شد، این بود که خطوط ۱۲۳ در تمام شهرستان‌های استان به شکل متمرکز به مرکز اصفهان متصل می‌شود و سوپروایزر مرکز، موضوع را پس از بررسی به شیفت آنکال برای مداخلات تخصصی اطلاع می‌دهد.

آگاه‌سازی از سطح دانش‌آموزی

وی یکی از مشکلات اصلی اورژانس اجتماعی را برای کاهش مدت انتظار تماس‌گیرندگان با این خط، کمبود زیرساخت‌های فنی لازم دانست و ادامه داد: برای رفع این مشکل، نیازمند بهبود زیرساخت‌های فنی در استان هستیم؛ زیرا اصفهان یک کلان‌شهر بزرگ به شمار می‌رود و باید پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشد.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه امکانات فنی، پاسخ‌گوی مطالبات بیست‌وچهار ساعته مردم نیست، گفت: ساختارمند کردن خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی در سال‌های اخیر باعث شده که روند ارائه خدمات و مطالبات مردم برای دریافت این خدمات افزایش یابد.

توفیقی از تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش برای شروع آگاه‌سازی از سطح دانش‌آموزی خبر داد و افزود: در قالب این تفاهم‌نامه به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود تا در مواقعی که با کودک‌آزاری از سوی والدین یا اطرافیان روبه‌رو شدند با خط ۱۲۳ تماس بگیرند و موضوع را مطرح کنند.

کد خبر 567845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.