ممنوعیت بارگذاری جدید برای زاینده‌رود بدون تأمین منابع

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون و شفافیت باید رعایت و مشخص شود تا نشان دهد هر یک از مصارف زاینده‌رود در سال ۱۴۰۰، نسبت به مشکل کم‌آبی تا چه اندازه تأمین شده است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح انتقال آب بن_بروجن اظهار کرد: بر اساس قانون تا زمانی که منابع زاینده‌رود تأمین نشود نباید بارگذاری جدیدی انجام شود؛ از این‌رو اقدامات باید طبق قانون پیش برود.

وی افزود: قانون و شفافیت باید رعایت شود و مشخص شود هر یک از مصارف زاینده‌رود در سال ۱۴۰۰، نسبت به مشکل کم‌آبی تا چه اندازه تأمین شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع و مصارف باید مشخص شود، تصریح کرد: رعایت عدالت و انصاف ضروری است و باید بدانیم کم‌آبی برای همه استان‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات عجولانه سرمایه اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟ خاطرنشان کرد: مسئله آب به صورت تخصصی باید رفع شود و وزارت نیرو این مسائل را بر اساس معیارهای قانونی پیش ببرد؛ نباید این مسائل بین مردم و نمایندگان مجلس کشمکش و درگیری ایجاد کند.

بانکی‌پور با بیان اینکه نمایندگان اصفهان پای توقف طرح بن_بروجن ایستاده‌اند، اظهار کرد: با اینکه این مسئله در ذهن مردم رسوخ کند و بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگیری ایجاد کند، مخالف هستم.

وی اضافه کرد: رعایت سه اصل قانونمندی، شفافیت و عدالت باید مورد توجه همه نمایندگان اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان قرار بگیرد و از چانه‌زنی و سهم‌خواهی خودداری کنند.

کد خبر 567839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.