اقدامات قانونی در راستای طرح انتقال آب صورت بگیرد

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: در مصوبات ۹ ماده‌ای شورای‌عالی آب بر عدم بارگذاری جدید بر رودخانه زاینده‌رود تاکید شده است؛ بر اساس پیگیری‌های انجام شده پروژه بهشت‌آباد باید عملیاتی شود و اقدامات طبق روال‌ قانونی صورت بگیرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح انتقال آب بن-بروجن اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته ابعاد حقوقی این موضوع را از طریق رئیس قوه قضائیه و مسئولان ذی‌ربط از جمله وزیر دادگستری و وزیر نیرو پیگیری کردیم و بر این موضوع تاکید کردیم که اقدامات باید در راستای قانون و مقررات صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در مصوبات ۹ ماده‌ای شورای‌عالی آب بر عدم بارگذاری جدید بر رودخانه زاینده‌رود تاکید شده است، تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده پروژه بهشت‌آباد باید عملیاتی شود و اقدامات طبق روال قانونی پیش رود. آنچه در افکار عمومی وجود دارد این است که شورای امنیت کشور انتقال آب را مصوب کرده است، در این خصوص با مقامات شورای امنیت کشور صحبت کردیم و آن‌ها ابراز کردند مصوبه‌ای تحت عنوان مصوبه شورا برای انتقال آب نداریم و مقررات قبلی همچنان پا برجا است.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان ادامه داد: در راستای طرح انتقال آب بن-بروجن با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و معاون پارلمانی وزیر نیرو نیز صحبت کردیم. همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی همدلی خوبی در این خصوص داشتند و تاکید کردند که رعایت قوانین و مقررات در رأس امور است.

وی اضافه کرد: با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز صحبت کردیم و تاکید کردیم که در بحث انتقال آب، موضوع آورده و بهشت‌آباد باید پیگیری و محقق شود و انتقال آب مطابق مقررات صورت بگیرد، سپس برای تخصیص و انتقال آب تصمیم‌گیری شود.

مقتدایی گفت: در مجموع با تمام توان تلاش می‌کنیم که حقی ضایع نشود. از سه ماه قبل که بحث انتقال آب مطرح بود این موضوعات را پیگیری کردیم و تاکنون اجازه نداده‌ایم هیچ‌کس از نظر حقوقی کاری خلاف قانون انجام دهد. اگر قرار باشد مجموعه‌ای مانند شورای امنیت کشور اقدامی انجام دهند باید به موضوعات و مباحث مورد تاکید توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته از طریق وزیر دادگستری و وزیر نیرو موضوع توقف طرح بن-بروجن را پیگیری کردیم و من نیز در این راستا سوالی پرسیدم و ایشان موظف به کمیسیون پاسخگویی به آن در کمیسیون است.

کد خبر 567591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.