برخی نقادی‌ها در فضای مجازی سازمان‌یافته است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این روزها شاهد هستیم که به ویژه در فضای مجازی مطالبی مطرح می‌شود که بسیاری از آن‌ها واقعیت ندارد. اگر کسی به موضوع اشراف داشته باشد و به مسائل سیاسی آگاه باشد متوجه می‌شود، اینها سازمان‌یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه، بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در نطق میان دستور سی‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت یاد شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: یاد و خاطره دو طلبه شهیدی که در صحن مطهر امام رضا (ع) به شهادت رسیدند را نیز گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: نقد در هر جایی لازم و ضروری است، در کلام معصومین نیز به این موضوع اشاره شده است، نقد باید از روی محبت و برادری باشد، یک هدیه باشد و پذیرفته شود و واقعاً عیب و ایرادی را مطرح کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر نقد در جامعه وجود نداشته باشد و سازمان‌ها و افراد مورد انتقاد قرار نگیرند، پویایی آن جامعه از دست خواهد رفت.

وی با بیان اینکه انتقاد کردن و ایراد گرفتن و اشکالات را مطرح کردن یک اصل اساسی است که باید از آن استقبال کنیم، گفت: این روزها شاهد هستیم که به ویژه در فضای مجازی مطالبی مطرح می‌شود که بسیاری از آنها واقعیت ندارد، اگر کسی به موضوع اشراف داشته باشد و به مسائل سیاسی آگاه باشد متوجه خواهد شد که این موارد سازمان یافته است؛ لذا لازم است دستگاه‌های مربوطه در این خصوص ورود کنند و اجازه ندهند افکار عمومی مورد سو استفاده قرار گیرد.

قربانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که مردم را باید امیدوار کرد، بنابراین هر کلام و اقدامی که بخواهد بر خلاف ویژگی‌های نقد گفته شود در راستای هدف خاصی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: نقد باید واقع‌بینانه باشد، برخی از نقادی‌ها نه واقعی است و نه واقع‌بینانه؛ نقد باید با نیت اصلاح باشد نه تخریب. منصفانه باشد و بدون حب و بغض و اگر امکان دارد با پیشنهاد سازنده همراه باشد، در این صورت نقد تأثیر لازم را خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که شهرداری افکار عمومی را در این خصوص آگاه کند، نمی‌شود افکار عمومی را در لجن‌زار تحریف رها کرد و تصور کرد که تأثیر سویی نمی‌گذارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: خدمات بسیاری در نوروز انجام شده است و افراد بسیاری در ارائه این خدمات به مسافران و شهروندان تلاش کردند.

وی با اشاره به وضعیت زاینده‌رود، گفت: امیدوار هستیم تابستان آبی وجود داشته باشد که با تانکر آن را به مردم برسانند! کاری نکنیم همین آبی که با تانکر به محلات رسانده می‌شد نیز در تابستان موجود نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سه سال گذشته چاه‌های فلمن نیز خشک شده است، بنابراین باید در کنار مدیریت استان با همدلی و همراهی برای رفع مشکلات آبی این شهر تلاش کنیم.

کد خبر 567423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.