اجرای برنامه کوی رمضان با هدف احیای سنت‌های فرهنگی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان از اجرای برنامه کوی رمضان با هدف احیای مراسم سنت‌های زیبای فرهنگی و محله‌محوری خبر داد.

مهدی نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در برنامه کوی رمضان که با حضور مردم در محلات مختلف کاشان برگزار می‌شود، شهرداری در راستای ترویج فرهنگ و شناخت قرآن و مبانی قرآنی برنامه‌های مؤثری اندیشیده و فعالیت‌های خود را در قالب مسجدمحوری رقم زده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان افزود: در این برنامه‌های هدفمند، شناسایی نخبگان قرآنی محلات انجام می‌گیرد و با توجه به اینکه کاشان شهر قرآن و نهج‌البلاغه است و در این راستا حافظان زیادی تربیت کرده است، قطعاً این اقدام در توسعه فرهنگی منطقه نیز مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است در کنار عمران و توسعه شهر، به فرهنگ شهر نیز توجه ویژه داشته باشد؛ لذا با ایجاد این گونه بسترها جوانان را با رسالت خدامحوری خود آشنا می‌کند تا از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند. برنامه کوی رمضان نیز به منظور احیای فرهنگ‌ها و سنت‌ها در قالب جلسات ماه رمضان و به منظور ارتقای نقش شهروندان در مدیریت شهری از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اجرا شد.

نادعلی افزود: با توجه به اینکه دیدار چهره به چهره و ارتباط مستقیم یکی از مهم‌ترین راهکارهای مؤثر در رفع مشکلات و افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است، در این برنامه شهروندان هر منطقه مسائل مربوط به خدمات شهری را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به تشویق جوانان به حضور در این محافل، گفت: در این محفل معنوی در راستای قدردانی از فعالان عرصه قرآن مناطق مختلف شهر تجلیل و قدردانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، آب و محیط زیست شورای اسلامی شهر گفت: تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در جهت اهتمام در برنامه‌های محله‌محور به ویژه برنامه‌های قرآنی قابل تقدیر است و لازم است تا برنامه‌های فرهنگی در مناطق طرح بازآفرینی شهری استمرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شناسایی نیازهای محله‌ها و تعامل بیشتر مدیریت شهری با شهروندان محلات موجب ارتقای زندگی شهروندان در هر محله و احساس تعلق بیشتر آنها به محل سکونت خود می‌شود، شهروندان شرکت‌کننده در این برنامه، به بیان مشکلات و معضلات موجود در محل سکونت خود پرداختند و خواستار رفع شدن آنها شدند.

به گزارش ایمنا؛ برنامه کوی رمضان با حضور شهروندان در قالب قرائت قرآن، ابتهال‌خوانی و تفسیر به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با رویکرد ارتباط هر چه بیشتر فرهنگسرا با شهروندان و احصای مشکلات و معضلات محله برگزار شد.

کد خبر 567190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.