فعالیت کانون‌های داخلی و خارجی عامل گردوخاک در هوای اصفهان/تشدید آلودگی تا فردا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وقوع پدیده گردوخاک در استان به‌دلیل فعالیت کانون‌های داخلی و خارجی از روز گذشته، ‌گفت: این پدیده تا فردا ادامه دارد و به شهروندان توصیه می‌شود از حضور در فضای باز، ورزش کردن یا فعالیت‌های فیزیکی در حد ممکن خودداری کنند.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً ناپایدار تا میانه‌های هفته روی استان است و وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال رگبار پراکنده در نیمه‌غربی و شمال استان در ساعات امروز، افزود: وزش باد شدید گاهی با گردوخاک محلی در مناطق شرقی و مرکزی منجربه کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود؛ این گرد و خاک روز گذشته و از کشورهای غربی وارد استان شد و وزش باد محلی نیز این پدیده را در استان تشدید می‌کند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان خبر داد و گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۰ درجه و کمینه دمای هوای صبح فردا ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و ادامه داد: خنک‌ترین شهرستان استان نیز بوئین‌ومیاندشت با دمای دو درجه بالای صفر خواهد بود؛ همچنین از طریق کانون‌های داخلی و خارجی با پدیده گرد و خاک روبه‌رو هستیم که فردا تا حدودی این شرایط بهبود می‌یابد اما در ساعت‌های بعدازظهر چون وزش باد شدید است گرد و خاک محلی و کاهش دید ادامه دارد.

هنرمند با اشاره به اینکه وقوع پدیده گردوخاک در حد بحران و تعطیلی استان نیست، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از حضور در فضای باز، ورزش کردن یا فعالیت‌های فیزیکی در حد ممکن خودداری شود.

کد خبر 567064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.