پرداختن به مباحث فرهنگی لازمه پویایی و نشاط شهری است

شهردار زرین‌شهر گفت: لازمه پویایی و نشاط شهری و تبدیل شدن خطه‌طلایی ایران به قطب فرهنگی_هنری، سیاست‌گذاری خوب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را زیربنای اصلی توسعه شهری دانست و اظهار کرد: شهرداری‌های شهرهای ایران، علاوه بر مباحث عمرانی وظایف دیگری درحوزه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و فرهنگی دارند که نشانه گستردگی حوزه وظایف شهرداری‌ها است.

وی لازمه تبدیل شدن خطه طلایی ایران به یک قطب فرهنگی_هنری را سیاست‌گذاری خوب دانست و افزود: بر این باور هستیم که چنان‌چه نیازهای شهری و انتظارات شهروندان در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شود، شاهد پیشرفت در خدمت‌رسانی شایسته به آنان خواهیم بود؛ از این رو ارائه برنامه‌های منسجم و مصوبات مرتبط در دستور کار اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر قرار دارد.

شهردار زرین‌شهر، پرداختن به مباحث فرهنگی هنری را لازمه پویایی و نشاط شهری دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه «ترنم بهار» یکی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری زرین‌شهر است که در ایام نوروز و با همکاری مدیریت شهری، ناحیه مقاومت بسیج لنجان، حوزه علمیه و گروه‌های جهادی اجرا شد.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: در این نمایشگاه اجرای برنامه‌های مختلف توسط کارشناسان دینی برای سنین مختلف در دستور کار قرار داشت و پرداختن به حوزه کودکان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش با داستان و اشعار کودکانه و اجرای نقاشی با موضوعات مهدویت و مباحث دینی از برنامه‌های مورد توجه شهروندان بود، اظهار کرد: اجرای مسابقات ویژه نوجوانان با حضور خانواده‌ها با پشتوانه فرهنگی و دینی همچون ایران‌شناسی، مردم‌شناسی و معارف دینی از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور پرشور شهروندان برگزار شد.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر تحکیم بنیان خانواده، تقویت مشارکت شهروندان و تقویت مراکز صیانت از خانواده، تصریح کرد: ارائه مشاوره دینی در خصوص سبک زندگی و بررسی مشکلات زندگی شهروندان با حضور کارشناسان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ویژه برنامه ترنم بهاری است که مورد استقبال قرار گرفت.

اسماعیلی‌احمدی بر استفاده از فرصت‌های ملی_مذهبی تاکید کرد و افزود: استفاده صحیح از فرصت‌ها و مناسبت‌های شهری تأثیر به‌سزایی بر افزایش کیفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی و تشریک مساعی به اهداف فرهنگی تعریف شده دست پیدا کرد.

وی پرداختن به مباحث فرهنگی هنری را لازمه پویایی و نشاط شهری دانست و گفت: برگزاری و اجرای مسابقات و ویژه برنامه‌ها با محوریت خانواده در ماه مبارک رمضان می‌تواند نشاط اجتماعی را در این ایام بر شهر حاکم کند و با برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه ساحل سعادت و راه روشن، می‌توان در این مسیر حرکتی عملی و جهادی داشت.

کد خبر 566585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.