شاخص کل یک گام به عقب بازگشت

امروز اولین روز منفی سال جدید بود، شاخص کل که از انتهای سال گذشته تا روزهای اخیر توانسته بود رشد کند امروز هفت هزار ۶۷۶ واحد عقب نشینی کرد، نمادهای گروه فلزات اساسی، پالایشی و خودرویی‌های پیشتازان افت بازار امروز بودند. در صندوق‌های سرمایه گذاری نیز شاهد افت ارزش صندوق پالایش یکم و دارا یکم بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش هفت هزار ۶۷۵ واحدی به سطح یک میلیون ۴۶۳ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد هزار و ۵۴۰ واحدی در سطح ۳۷۷ هزار و ۳۶۹ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش ۰.۵۲ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۴۱ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۵۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۷

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۶۹ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۸۵۰ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۳۵ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۲۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۳

شاخص کل یک گام به عقب بازگشت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۰ هزار ۶۸۹ و ۲۴ هزار ۱۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد ۳۱۷ و چهار میلیارد ۶۰۴ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

شاخص کل یک گام به عقب بازگشت

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

شاخص کل یک گام به عقب بازگشت

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ و یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

پیش بینی: احتمال پولبک به سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد وجود دارد لذا در حال حاضر انتظار یک اصلاح موقت را خواهیم داشت.

اخبارشرکت‌ها

هرمز: عطاالله معروف خانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: به علت قطعی برق در تابستان مجبور شدیم شات دان انجام بدهیم و ۸۰ هزارتن تولید هم به دلیل شات دان از دست دادیم و اگر این توقفات نبود به تولید ۱,۷۰۰ هزار تن تولید تختال رسیده بودیم.در پی آن هستیم تا با راه اندازی نیروگاه اختصاصی برای فولاد هرمزگان، تأمین انرژی برق پایدار به عنوان لازمه اصلی تولید را فراهم کنیم.

وی افزود: خسارات ناشی از کمبود انرژی، واحد احیا مستقیم را بی بهره نگذاشت و در این بخش به میزان ۳۸۰۰۰ تن توقف تولید داشتیم، اما با این وجود ما موفق شدیم رکورد سالیانه را ارتقا دهیم، وی رکورد قبلی در این حوزه را مربوط به سال ۹۷ با تولید ۱ میلیون ۶۹۱ تن خواند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل احداث مدول سوم احیا مستقیم، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی و احداث مگا مدول احیا مستقیم سیمین هرمز که در بهمن ماه آغاز عملیات احداث آن‌ها اعلام شد، گفت: توسعه در فولاد هرمزگان از ابتدای تأسیس آن اتفاق نیفتاده و با بهره برداری از این طرح‌های توسعه‌ای که با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی آغاز شده است، جانی تازه در کالبد این شرکت دمیده و با بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای به رفع محرومیت در استان هرمزگان کمک خواهد شد.

قثابت: اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ (حسابرسی شده) شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان منتشر شد.

شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ به ازای هر سهم سه ریال زیان شناسایی کرده است. این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۳ ریال سود شناسایی کرده بود. «قثابت» با سرمایه ثبت شده ۶,۴۶۲,۸۰۹ میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ مبلغ ۱۶,۶۸۵ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است. شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۱۶,۶۸۵ میلیون ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افت داشته است.

داوه: آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت داروسازی آوه سینا - نماد: داوه

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۲۳۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۸۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۶۹۶,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۲۱۶,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

سبجنو: شرکت سیمان بجنورد طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۵۱۷,۳۶۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

«سبجنو» با سرمایه ثبت شده ۳۹۲,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۵,۷۷۹,۸۰۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد رشد داشته است.

وسنا: گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۳,۴۵۸,۶۰۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر (مولد نیروی خرم آباد) که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

ولبهمن: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۲۳۶ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

شپدیس: شرکت پتروشیمی پردیس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۲۷,۵۳۰,۳۴۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است. «شپدیس» با سرمایه ثبت شده ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ مبلغ ۱۶۱,۳۷۳,۸۴۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

بازارهای جهانی

موجودی انبار سنگ آهن و فولاد در بنادر چین

موجودی انبار فولاد در ۳۵ بندر چین در هفته‌ای که گذشت کاهش پیدا کرد. موجودی انبار سنگ آهن با بیش از ۱ میلیون تن کاهش به ۱۴۹.۳ میلیون تن و موجودی انبار فولاد نیز با حدود ۷۰۰ هزار تن کاهش به ۱۹.۴ میلیون تن رسیده است. به نظر می‌رسد افزایش تولید فولاد و در نتیجه افزایش تقاضا برای سنگ آهن عامل افت موجودی انبار سنگ آهن بوده است.

شرکت‌های تأثیر پذیر: کچاد کنور کگل کگهر ومعادن وامید واحیا

نقشه بازار

شاخص کل یک گام به عقب بازگشت

کد خبر 566518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.