مشکلات ۱۵ بنگاه اقتصادی در ستاد تسهیل اصفهان بررسی شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مشکلات ۱۵ بنگاه اقتصادی در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان بررسی شد .

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان شهیر امروز چهارشنبه- ۱۷ فروردین ماه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اصفهان در سال گذشته این بود که توسط معاون صنایع مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان مجموعه برتر در کشور انتخاب شد..

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ هم مانند سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته دوشنبه و چهارشنبه میزبان بنگاه‌ها اقتصادی که در سامانه ستاد تسهیل ثبت نام کردند، است تا مشکلات و موانعی که این بنگاه‌ها در راستای تولید دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان ۱۵ بنگاه اقتصادی که مشکلاتی در حوزه محیط زیست داشتند حضور داشته و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این ۱۵ بنگاه مجموعاً برای ۲۹۶ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند و برای پایدار شدن اشتغال این افراد برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

شهیر خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات مطرح شده توسط بنگاه‌های اقتصادی در این جلسه، سامانه‌ای بود که در رده محیط زیستی با مشکل مواجه بودند و مقرر شد اقدامات و تاییدیه طرح توجیهی در سازمان صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و سپس برای تاییدیه محیط زیست اقدام کنند.

وی با اشاره به بررسی مشکل بنگاه‌های صنایع دستی شهرضا که برای مردم مزاحمت‌هایی ایجاد کردند، ادامه داد: مقرر شد منطقه‌ای برای استقرار این واحدها در نظر گرفته شود تا آلایندگی و مزاحمت برای مردم نداشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برخی از بنگاه‌ها نیز رده زیست محیطی آن‌ها نسبت به محلی که در آن حضور دارند بیشتر بوده که مقرر شد با رعایت ملاحظات زیست محیطی در کمیسیون ماده ۱۱ (هوای پاک) طرح موضوع و تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: موانع این ۱۵ بنگاه اقتصادی برطرف و اشتغال لازم در این راستا ایجاد شود و قدمی برای بهبود محیط کسب و کار استان اصفهان برداشته شود.

مسائل زیست محیطی صنایع، با کمک دانش بنیان‌ها بررسی می‌شود

ایرج حشمتی، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در حاشیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۵ مورد مسائل مربوط به ضوابط استقرار و رده‌های مربوط به تولید مورد بررسی قرار گرفت. بخشی از این مشکلات ناشی از مشابه نبودن کدها آیسیک بین سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: براساس فرآیندهایی که در جلسه ارائه شد بسیاری از این بنگاه‌ها دارای رده‌های بالای محیط زیست نبودند که با توجه به اصلاح فرایندی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه و به سازمان محیط زیست اعلام می‌شود، مشکلات برطرف خواهد شد.

حشمتی گفت: از ۱۵ مورد مراجعه بنگاه‌های اقتصادی در این جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حدود ۱۳ مورد مشکلات آن‌ها برطرف و بخشی دیگر نیاز به تعهدهای لازم برای رفع آلایندگی داشت.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل محیط زیست استان اصفهان با هدایت صنایع دارای آلایندگی در مسیر استفاده از مراکز دانش بنیان و شهرک علمی و تحقیقاتی سعی می‌کند مسائل زیست محیطی را حل و فصل و خللی در کار توسعه ایجاد نکند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان افزود: تنها موردی که در این جلسه مخالفت شد، واحد صنعتی بود که در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته است. با توجه به محدودیت استقرار توسط شورای عالی انقلاب و نظر هیأت دولت با این مورد مخالفت شده و این واحد به شرکت شهرک‌های صنعتی معرفی شد.

حشمتی تصریح کرد: براین اساس تا زمین مناسب در شهرک صنعتی مجاز برای این واحد در نظر گرفته خواهد شد تا به فعالیت خود در آن ادامه دهد.

کد خبر 566510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.