مدیریت مردم‌محور رویکرد جدید شهرداری تهران است

معاون امور اجتماعی‌ و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تغییر رویکرد مدیریتی شهرداری تهران‌ در این دوره مدیریت مردم‌محور است، گفت: این‌تغییر رویکرد در طول شش ماه اخیر بر مبنای اسناد بالادستی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدامین توکلی‌زاده با بیان اینکه تهران از وجود نخبگان زیادی در محله‌ها برخوردار است، اظهار کرد: تشکیل مجامع نخبگانی و فعالان محله‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که مدیریت شهری در دوره جدید در دستور کار قرار دارد، این افراد با مشارکت بالا و دلسوزی در صدد هستند تا وضعیت بهتری را در شهر ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد مدیریتی شهرداری تهران در این دوره بر اساس مردم‌محوری است، ادامه داد: این تغییر رویکرد در طول شش ماه اخیر بر مبنای اسناد بالادستی انجام شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تصریح کرد: سعی ما بر این است که با مشارکت مردم و با حضور نخبگان بتوانیم در شهر مؤثر واقع شویم و مشکلات را با آنها برطرف کنیم. موظف هستیم با زمینه‌سازی و پشتیبانی از این انگیزه‌ای که در مردم و نخبگان وجود دارد، بستر حضور آنها را در تصمیم‌سازی مدیریت شهری ایجاد کنیم.

تشکیل قرارگاه‌های پنج‌گانه در معاونت فرهنگی و اجتماعی

وی در خصوص پرداختن به تشکیل قرارگاه‌های پنج‌گانه در معاونت فرهنگی و اجتماعی، گفت: مهمترین قرارگاهی که با اولویت شهردار تهران شروع به‌کار کرد، قرارگاه اجتماعی بود. این قرارگاه‌ها سه ضلع دارد و ما در قرارگاه‌ها هر آنچه در شهرداری تهران به عنوان وظایف قانونی بر عهده داریم، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توکلی‌زاده با بیان اینکه در قرارگاه اجتماعی ابتدا بین بخش‌های داخلی شهرداری هماهنگی‌های لازم انجام شد، اظهار کرد: در گام بعدی به سراغ نهادهای متولی در حوزه اجتماعی رفتیم و تاکنون نیز بیش از ۱۸۰ مصوبه در حوزه آسیب‌های اجتماعی تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه اجتماعی، دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی مانند نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، دادگستری شهر تهران، هلال احمر، سازمان ثبت اسناد، استانداری، معاونت اجتماعی، سپاه تهران و تمام نهادهایی که می‌توانند در این مجموعه نقش آفرین باشند، حضور دارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تصریح کرد: در این میان نهادها و سازمان‌ها نقش محوری داشتند و برخی دستگاه‌ها نیز در نقش پشتیبان بودند تا بتوانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی قدم‌های تأثیرگذاری برداریم.

کد خبر 566456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.