عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۷ فروردین

در این بسته خبری در مورد برگزاری آنلاین کنفرانس طراحان اپل، معرفی ایرپادز پرو ۲ در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲، ایلان ماسک سهام توئیتر را خرید و وزارت ارتباطات به شرکت‌های دانش‌بنیان اینترنت پرسرعت ۱۰۰ مگابیتی می‌دهد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

کرونای XE چیست و چه علائمی دارد؟

در حال حاضر اطلاعات کافی برای سنجش شدت XE یا اثربخشی واکسن در برابر آن وجود ندارد.

سویه جدید XE ترکیبی از ۲ زیرسویه BA.1 و BA.2 امیکرون است به این معنا که سویه ترکیبی از ۲ ویروس یا سویه متفاوت تشکیل شده و ویژگی‌های هر ۲ را دارد.

۲۹ مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که میزان انتقال XE ممکن است ۱۰ درصد نسبت به زیرشاخه غالب فعلی BA.2 امیکرون بیشتر باشد.

اندرو فریدمن، کارشناس بیماری‌های عفونی از دانشگاه کاردیف ایالات متحده، در مورد خطرناک بودن این نوترکیب گفت: در این مرحله بی‌جهت نگران نیستم چون سویه نوترکیب یک اتفاق غیرعادی نیست.

برگزاری آنلاین کنفرانس طراحان اپل

اپل کنفرانس سالانه طراحان (WWDC) را برای سومین سال متوالی به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

انتظار می‌رود در این کنفرانس که از شش تا ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود، اپل اطلاعات جدیدی درباره نرم افزار جدید شامل iOS 16 فراهم کند.

پیش از سال ۲۰۲۰، اپل کنفرانس طراحان جهانی را در سن خوزه کالیفرنیا با حضور هزاران طراح و کارمند این شرکت برگزار می‌کرد. برگزاری این رویداد برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کووید ۱۹ آنلاین شد و سال میلادی گذشته هم در قالب آنلاین برگزار شد.

با این حال امسال اپل اعلام کرد ۶ ژوئن میزبان طراحان و دانشجویان در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا خواهد بود تا سخنرانی اصلی و ویدئوهای پیام رئیس جمهور آمریکا را به همراه شرکت کنندگان آنلاین تماشا کنند. اپل معمولاً در نخستین روز این کنفرانس نرم افزار جدید آیفون، آی پد، اپل واچ، اپل تی وی و مک را در قالب یک ارائه از سوی تیم کوک، مدیرعامل اپل رونمایی می‌کند. نرم افزاری که در این کنفرانس رونمایی می‌شود، پیش از اینکه در مدل‌های آیفون جدید به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرد، به شکل بتا در تابستان منتشر می‌شود.

وزارت ارتباطات به شرکت‌های دانش‌بنیان اینترنت پرسرعت ۱۰۰ مگابیتی می‌دهد

وزارت ارتباطات به شرکت‌های دانش‌بنیان اینترنت پرسرعت ۱۰۰ مگابیتی می‌دهد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام یک خبر خوب برای شرکت‌های دانش بنیان، از ارائه اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به این شرکت‌های خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام یک خبر خوب برای شرکت‌های دانش بنیان، از ارائه اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به این شرکت‌های خبر داد.

این خبر خوب در حالی از سمت عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح می‌شود که پیش از این نیز وزارت ارتباطات دولت گذشته چنین وعده‌ای را به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی داده بود، وعده‌ای که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشد. حالا به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، دانش بنیان و اقتصادآفرین» در تلاش است که وعده‌های گذشته را اجرا کند.

مشخصات کلیدی تراشه Snapdragon ۷ Gen ۱ افشا شد

بر اساس گزارش‌ها، کوالکام قصد دارد در کنار تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 1 Plus، یک تراشه جدید به سری اسنپدراگون ۷ خود بیفزاید. حال یک افشاگر معتبر ویژگی‌های کلیدی این تراشه را به اشتراک گذاشته است.

شرکت کوالکام قصد دارد به زودی از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus به عنوان نسخه پیشرفته‌تر تراشه‌های پرچم‌دار خود رونمایی کند تا بتواند مشکلات حرارتی و عملکردی نسل قبلی پرچم‌داران خود را حل نماید. بر اساس ادعای Digital Chat Station، تراشه جدیدی به سری Snapdragon 7 این شرکت افزوده خواهد شد.

این تراشه به احتمال زیاد از چهار هسته پردازشی Cortex-A۷۱۰ که در ۲.۳۶ گیگاهرتز کلاک شده‌اند و چهار هسته بهینه Cortex-A۵۱۰ با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز برخوردار خواهد بود. این تراشه که با فناوری ساخت تراشه ۴ نانومتری تولید شده، در بخش گرافیکی به پردازنده Adreno ۶۶۲ مجهز شده است و توسط سامسونگ ساخته خواهد شد.

آپدیت One UI 4.1 برای سامسونگ گلکسی M62 منتشر شد

طی مدت چند ماه گذشته شرکت سامسونگ به‌روزرسانی One UI 4 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را برای دهها اسمارت‌فون خود منتشر کرده است. اکنون غول کره‌ای، انتشار آپدیت گلکسی M62 در چندین کشور جهان را آغاز کرده است.

آپدیت اندروید ۱۲ برای گلکسی M62 شامل فیرم‌ور با شماره ورژن M۶۲۵FXXU۲BVC3 بوده و انتشار آن در کشورهای برزیل، اندونزی، عربستان سعودی و امارات آغاز شده است. این به‌روزرسانی شامل پچ امنیتی ماه مارس ۲۰۲۲ بوده و ضمن رفع برخی باگ‌ها به بهبود عملکرد و پایداری هرچه بیش‌تر هندست کمک خواهد کرد.

کاربران گلکسی M62 در کشورهای مورد اشاره با مراجعه به مسیر Settings » Software update و لمس دکمه Download and install قادر به دریافت آپدیت جدید برای اسمارت‌فون خود خواهند بود. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند جدیدترین فایل فیرم‌ور را از اینترنت دانلود نموده و آن‌را به‌صورت دستی روی هندست خود فلش کنند.

ایرپادز پرو ۲ در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین توییت خود نوشته که اپل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ از ایرپادز پرو ۲ رونمایی خواهد کرد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین توییت خود نوشته که اپل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ از ایرپادز پرو ۲ رونمایی خواهد کرد.

اگرچه بعد از معرفی نسل سوم ایرپادز، اپل به ساخت نسل دوم این هدفون بی‌سیم ادامه داده است، اما حالا آقای کو می‌گوید که که بعد از عرضه‌ی ایرپادز پرو ۲ این شرکت ساخت نسل اول را متوقف می‌کند. باید خاطرنشان کنیم نسل اول ایرپادز پرو حدود ۲ سال و نیم قبل معرفی شده و با وجود اینکه طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد ایرپادز پرو ۲ منتشر شده، ولی هنوز راهی بازار نشده است.

سامسونگ پشتیبانی از گلکسی S9 را رسماً متوقف کرد

سامسونگ به نظر می‌رسد دیگر قصد آپدیت گلکسی S9 را ندارد و باید این گوشی و مدل پلاس آن را دیگر گوشی‌های از رده خارج شرکت کره‌ای به حساب بیاوریم.

گلکسی S9 و S9 پلاس یکی از بهترین پرچم‌داران سامسونگ به حساب می‌آمدند که در سال ۲۰۱۸ رسماً رونمایی و راهی بازار شدند. این گوشی‌ها در آن زمان با بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و نهایتاً ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ابرقدرتی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آمدند اما مثل هر پرچم‌دار دیگری، این گوشی‌ها نیز دوران خاص خود را داشتند و می‌دانستیم باید روزی با آن‌ها خداحافظی کنیم.

در حال حاضر در لیست گوشی‌های سامسونگ که همچنان واجد شرایط دریافت آپدیت‌های امنیتی و نرم‌افزاری هستند، نامی از گلکسی S9 و S9 پلاس دیده نمی‌شود. البته سال گذشته این گوشی در لیست محصولاتی دیده شده بود که آپدیت امنیتی را هر فصل و نه هر ماه دریافت می‌کردند اما بالاخره آن اتفاق اجتناب‌ناپذیر افتاد و در صورتی که اتفاق عجیبی برای این گوشی‌ها رخ ندهد که نیازمند ارسال آپدیتی از سوی سامسونگ باشد، دیگر هیچ آپدیتی برای آن‌ها عرضه نخواهد شد.

ایلان ماسک سهام توئیتر را خرید

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام شبکه اجتماعی توئیتر را خریداری کرد.

ایلان ماسک در توئیتر یک نظرسنجی راه اندازی کرده و از هواداران خود پرسید که آیا مایلند دکمه ویرایش در این شبکه اجتماعی مشاهده کنند.

پس از این نظرسنجی ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توئیتر را که به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار بود به دست آورد و به بزرگترین سهامدار شرکت تبدیل شد. بسیاری از کاربران توئیتر مدتهاست که خواستار یک دکمه ویرایش هستند، اما توسعه دهندگان توئیتر از ارائه چنین ویژگی تا به امروز خودداری کرده‌اند.

کد خبر 566449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.