تکمیل محدوده شرقی حرم حضرت معصومه (س) نیازمند تلفیق طرح‌ها

مشاور شهردار قم گفت: برای خروج پروژه پارکینگ شرقی‌ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از بن‌بست فعلی، تلفیق طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر با اشاره به روند توسعه‌های شهر قم در سال‌های اخیر، اظهار کرد: آبادانی‌های زیاد، بازگشایی‌ها و توسعه‌های اخیر در قم حاصل زحمات مدیران مختلف در عرصه‌های گوناگون بوده است، اما تردیدی نیست که همچنان محرومیت‌های زیادی در قم دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت کریمه اهل‌بیت (س) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر مقدس قم است، ادامه داد: این پروژه با مشکلات و پیچیدگی‌های فراوانی روبه‌رو است، باید قبول کنیم که برخی زائران حرم مطهر حضرت معصومه (س) از همین محدوده وارد حرم می‌شوند؛ از این‌رو تصویر و خاطره مطلوبی از زیارت در ذهن آن‌ها شکل نمی‌گیرد، لازم است تا مشکلات این محدوده هرچه سریع‌تر حل‌وفصل شود.

مشاور شهردار قم تصریح کرد: پایان نیافتن تملک برخی خانه‌ها و ساختمان‌های واقع در این محدوده و همچنین تقاضای برخی از آن‌ها برای ثبت میراثی، بخشی از موانع تکمیل پروژه‌های این محدوده است، علاوه بر این هزینه‌های تکمیل این پروژه‌ها نیز بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه، گفت: البته بخش خصوصی برای به سرانجام رساندن این پروژه، تقاضاهای خود را داشته و علاقه‌مند است تا بخش‌تجاری پروژه مانند احداث بازارچه‌ها و پارکینگ‌ها به‌صورت پُررنگ‌تر دیده شود، درحالی‌که درخواست معمول آن است تا این پروژه، بیشتر کارکردی زیارتی و اقامتی داشته باشد.

آتش‌زر با بیان اینکه شهرداری قم توان تکمیل این پروژه را ندارد، اظهار کرد: لازم است طرح‌های مطرح‌شده برای این پروژه به‌صورت تلفیقی در آید و عملاً امکان حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مسیر مهیا شود، علاوه بر این در شرایط کنونی می‌توان به تعیین تکلیف بخش مهم‌تر این پروژه پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به رمپ و لوپ‌های تقاطع عمار یاسر و معلم در محدوده بخش شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ضروری است که امیدواریم با برگزاری نشست‌های مختلف هماهنگی توسط شورای عالی سرمایه‌گذاری، این پروژه نیز به تعیین تکلیف نهایی نزدیک شود.

کد خبر 566433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.