۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
دلیل حفره خیابان آپادانا چه بود؟

سخنگوی شرکت آب‌وفاضلاب استان اصفهان گفت: فرسایش و شکستگی خط انتقال فاضلاب غرب به شرق، منجربه فرونشست زمین در خیابان شهیدقدوسی شهر اصفهان (آپادانا اول) و مسدود شدن این خیابان شد.

مهرداد خورسندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص علل ریزش زمین در خیابان آپادانا، اظهار کرد: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان با ۵۰ سال قدمت از قدیمی‌ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلان‌شهر به شمار می‌رود که ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شب گذشته _سه‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ دچار شکستگی شد.

وی افزود: این خط لوله با قطر ۱۸۵۰*۱۱۵۰ میلی‌متر از نوع لوله‌های بتنی فکی‌شکل است که بر اثر گاز فاضلاب تاج آن کاملاً خورده شده و فرو ریخته بود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: همین موضوع، موجب شده بود تا به مرور زمان، خاک زیر سطح آسفالت بر اثر جریان فاضلاب شسته و موجب فرونشست زمین در خیابان شهید قدوسی شهر اصفهان (آپادانا اول) شود.

خورسندی اضافه کرد: پس از مشخص شدن مکان حادثه و استعلام از دستگاه‌های خدمات رسان در خصوص تأسیسات زیربنایی موجود در زیر خیابان، عملیات مرمت و بازسازی ۱۰ متر از این خط لوله در عمق ۵/۵ متری زمین از ساعت ۲۲ دیشب آغاز و پس از ۱۲ ساعت کار مداوم ساعت ۱۰ صبح امروز پایان یافت.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات پرسازی مکان حادثه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان امروز ادامه یابد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان از قدیمی‌ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلانشهر به شمار می‌رود که نخستین بار سال ۱۳۸۳ در محدوده خیابان نظر غربی دچار فرونشست و ریزش شد و بازسازی آن از همان زمان در دستور کار قرار گرفت.

خورسندی اضافه کرد: علاوه بر این، عملیات احداث خط انتقال جدید فاضلاب به طول نزدیک به ۶۰۰۰ متر و قطر ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلی‌متر در طول دو دهه گذشته به موازات خط قدیمی و در چند مرحله اجرا و اوایل اسفندماه سال گذشته، پس از احداث حوضچه انتقال و سوئیچ فاضلاب در میدان فیض به طور کامل وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این حوضچه، ارتباط سه خط اصلی انتقال فاضلاب خیابان‌های میر، آپادانا و فیض به یکدیگر برقرار و انتقال پساب به فاضلاب روی خیابان آبشار با قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر انجام شد.

دلیل حفره خیابان آپادانا چه بود؟

دلیل حفره خیابان آپادانا چه بود؟

کد خبر 566428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.