۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تلاش برای محرویت‌زدایی در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تاکید بر تلاش برای محرویت‌زدایی در این منطقه، گفت: در صدد هستیم با هم‌افزایی، هم‌فکری و همیاری اقدامات مثبتی در مباحث آزادسازی و افزایش سرانه ورزشی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در ادامه سلسله برنامه‌های بازدید از محلات منطقه دو در جمع نمازگزاران مسجد قمر بنی‌هاشم محله آفاران ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان، ساکنان این منطقه را مردمی شریف، مؤمن، متدین و انقلابی دانست و اظهار کرد: وجود این خصلت‌های بارز وظیفه من را به عنوان خدمتگزار مردم در شهرداری، سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه هر محله از این منطقه شهدای گران‌قدری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: محله آفاران ۱۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و مردمی شریف و هیئتی شاخص و مطرح در سطح کشور دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: ساکنان محله آفاران به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی علاقه‌مند هستند و این موضوع نقطه عطفی برای افزایش توجه به این محله است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب محله آفاران، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه منطقه دو شهرداری در حاشیه شهر قرار گرفت، مورد توجه و رسیدگی لازم قرار نگرفته است و به لحاظ رشد و توسعه یافتگی در شهر اصفهان عقب مانده است.

صیرفی‌نژاد خطاب به ساکنان محله آفاران گفت: باید ویژگی‌های مثبت محله آفاران شناخته و بررسی شود تا بتوانیم با هم‌فکری، همکاری و هم‌افزایی اقدامات مثبتی را در این محله رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه دو، دو هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که یک‌هزار هکتار و معادل ۳۰ درصد آن در محدوده این منطقه است که علاوه بر ایجاد معضلات زیست‌محیطی و اجتماعی برای ساکنان، مالکان نیز نمی‌توانند از اولویت‌های کاربری بهره‌مند شوند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان، بافت فرسوده و گذرهای تنگ و باریک را یکی از معضلات محله آفاران برشمرد و افزود: امیدوارم با کمک شهروندان این محله بتوانیم اقدامات مثبتی را در راستای ساماندهی بافت فرسوده به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه کاهش سرانه‌های خدماتی نظیر پارک، فضای سبز، مکان‌های تفریحی، ورزشی و خدماتی از دیگر معضلات محله آفاران است، تصریح کرد: در صدد هستیم در محدوده مدیریتی خود در منطقه دو و در راستای افزایش سرانه‌های خدماتی و تفریحی، اقدامات لازم را انجام دهیم.

صیرفی‌نژاد با اشاره به محله‌محوری به‌عنوان یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری در دوره ششم، اضافه کرد: رسیدگی به منظر شهری و مباحث عمرانی در منطقه دو مدنظر شهرداری این منطقه بوده است و در این دوره مدیریتی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره ششم چند محله را به عنوان پایلوت انتخاب کرده است و در راستای محرومیت‌زدایی و کیفیت‌بخشی به آن‌ها وارد عمل می‌شود، ادامه داد: امسال به همت همکارانم تلاش کردیم با شهرتکانی، نصب المان‌ها، گل‌آرایی و رنگ‌آمیزی منظر شهری، نوروز دلپذیری را برای شهروندان به ارمغان آوریم تا مردم منطقه دو نسبت به مناطق دیگر احساس تبعیض نکنند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: در صدد هستیم با هم‌افزایی، هم‌فکری و همیاری اقدامات مثبتی را در مباحث آزادسازی و افزایش سرانه ورزشی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم.

وی افزود: دست یاری شهروندان را برای انجام اقدامات به گرمی می‌فشاریم و از ظرفیت آنها در همه مباحث استفاده می‌کنیم تا سرعت خدمت‌رسانی در منطقه دو افزایش یابد و امیدواریم بتوانیم آنچه شایسته و لایق آنها است را انجام دهیم.

کد خبر 566388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.