۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مشخصات ایرپاد ۳ اپل+قیمت

قیمت هدفون بی‌سیم یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب ایرپاد ۳ اپل می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای هدفون بی‌سیم را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایرپاد ۳ اپل با ویژگی صدای فراگیر و یکپارچگی بی‌نظیر با Siri و محصولات دیگر اپل، بدون شک یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار شناخته شده است. به نظر می‌رسد که ایرپاد ۳ اپل، بهبودهای قابل توجهی نسبت به نسل گذشته داشته است. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات آن می‌پردازیم:

طراحی ایرپاد سه اپل

طراحی ایرپاد ۳ اپل ترکیبی از ایرپاد نسل گذشته و ایرپاد پرو است که هر دو در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. فرم ایرپادها شباهت زیادی به مدل پرو دارد و نسبت به نسل گذشته کشیده‌تر شده است، ساقه‌های آن نیز تقریباً ۳۰ درصد نسبت به نسل گذشته کوتاه‌تر شده؛ البته هنوز کمی از ساقه ایرپاد پرو بلندتر است. هرکدام از ایرپادها با وزن فقط ۴.۵ گرم، بسیار سبک هستند. اگرچه ایرپاد نسل سوم اپل از مواد بازیافتی تولید شده است، اما کیفیت ساخت خوبی دارد و مانند هر محصول اپل، از ظاهری لوکس و جذاب برخوردار است؛ اما در عین حال گرد و غبار محیط را به خود جذب می‌کند و در برابر خراش آسیب‌پذیر است. ایرپاد سه اپل از استاندارد IPX4 پشتیبانی می‌کند، بنابراین در برابر تعریق و باران مقاوم است و می‌توان بدون نگرانی از آن در باشگاه یا هنگام پیاده‌روی زیر باران استفاده کرد.

حسگرهای ایرپاد سه اپل

ایرپاد سه اپل دارای چهار سنسور است که شامل حسگر تشخیص پوست، حسگر نیروی وارد شده به ساقه، شتاب‌سنج تشخیص حرکت و شتاب‌سنج تشخیص گفتار می‌شود. به لطف حسگر تشخیص پوست، زمانی که یکی از ایرپادها را از گوشی بیرون می‌آورید، موسیقی به صورت خودکار متوقف می‌شود و با قرار دادن دوباره در گوش، پخش موسیقی از سر گرفته می‌شود. حسگر نیرو که زیر فرورفتگی در قسمت داخلی ساقه قرار دارد، فرامین لمسی را دریافت می‌کند. حسگر نیرو، حساسیت بالایی به فشار اندک انگشتان نشان می‌دهد. شتاب‌سنج تشخیص حرکت برای پیاده‌سازی قابلیت جذاب صدای فراگیر و سه بعدی در این گجت به کار گرفته شده است؛ بنابراین با توجه به موقعیت سر و چرخش آن، پخش صدا برای کاربر بهینه می‌شود. شتاب‌سنج تشخیص گفتار به دستیار صوتی Siri متصل می‌شود و برای انجام فرامین مربوط به پخش موسیقی به فرامین دیگر نیز پاسخ می‌دهد. در این شرایط صدای موسیقی کم می‌شود تا صدای Siri برای کاربر مفهوم باشد.

مشخصات ایرپاد ۳ اپل+ قیمت

کیفیت صدا و عملکرد ایرپاد سه اپل

محدوده پاسخ فرکانسی ایرپاد سه اپل بین ۵۰ تا ۱۰ هزار هرتز است، بدین معنی که به سختی می‌توان صداهایی در فرکانس زیر ۵۰ و بالای ۱۰ هزار هرتز را شنید. طراحی پشت‌باز و فاقد سری سیلیکونی از یک سو و نبود حالت حذف صدای فعال محیط یا ANC از سوی دیگر، باعث می‌شود این محصول برای افرادی که قصد دارند در باشگاه یا مترو در کمال آرامش به موسیقی گوش دهند، انتخاب مناسبی نباشد. نقطه قوت ایرپاد سه اپل به پخش صداها در بازه فرکانس میانی باز می‌گردد که بدون افت و خیز صدا آن چیزی که در استودیو تولید شده است را به گوش کاربر می‌رساند.

میکروفون ایرپاد سه اپل

عملکرد کلی میکروفون‌های ایرپاد سه اپل با وجود کوتاه‌تر شدن ساقه‌ها، بسیار رضایت‌بخش است و کیفیت صدا هنگام مکالمه در سطح عالی ارزیابی شد. این میکروفون‌ها به منظور کاهش تداخل و صدای محیط از فناوری Beam Forming بهره می‌برد. با وجود عملکرد عالی ایرپاد سه اپل در انتقال صدا از طریق میکروفون این میزان کیفیت فقط برای مکالمه تلفنی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود و نباید انتظار ضبط حرفه‌ای صدا با این محصول را داشته باشید، زیرا برای این منظور تولید نشده است.

باتری ایرپاد سه اپل

شرکت اپل میزان شارژدهی ایرپاد سه اپل را سه تا شش ساعت عنوان کرده است؛ اگر در طول روز به صورت مداوم از این محصول استفاده کنید نیازی به شارژ مجدد نخواهید داشت. کیس شارژر ایرپاد بین سه تا ۳۰ ساعت شارژ در خود ذخیره می‌کند. این کیس از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین تنها با پنج دقیقه شارژ می‌توانید تا یک ساعت به موسیقی گوش دهید و برای شارژ کامل ایرپادها نیز به تقریباً یک ساعت زمان نیاز دارد. به صورت کلی، وضعیت شارژدهی ایرپاد سه اپل عالی در نظر گرفته شده است.

مزایای ایرپاد سه اپل

  • سبک، راحت، ایمنی در برابر تعریق و باران
  • حالت صدای فراگیر
  • حسگر تشخیص پوست
  • شارژدهی عالی
  • تفکیک عالی صدا
  • کیفیت خوب صدا در مکالمات
  • کنترل فوق‌العاده با فرامین لمسی و صوتی

معایب ایرپاد ۳ اپل

  • حجم کم صدا
  • جذب گرد و غبار و آسیب‌پذیر در برابر خراش
  • محدود شدن قابلیت‌ها در محصولات غیر اپل
  • هم قیمت با ایرپاد پرو
  • طراحی ثابت برای هر مدل گوش
  • نبود قابلیت حذف صدای محیط

قیمت ایرپاد سه اپل

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت ایرپاد سه اپل با محفظه شارژ آن چهار میلیون و ۳۴۵ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 566301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.