پدیده افزایش میل به تجرد در اجرای قانون حمایت از خانواده تاثیرات منفی دارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: افزایش میل به تجرد، ازدواج در سنین بالا، ازدواج سفید و انس با حیوانات از جمله پدیده‌های اجتماعی است که در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مهدویان‌فر امروز _سه شنبه شانزدهم فروردین ماه_ در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان اصفهان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مهرماه ۱۴۰۰ به تصویب رسید و اکنون در آستانه ششمین ماه از تصویب این قانون هستیم.

وی ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای تحقق اصل ۱۰ قانون اساسی که بحث خانواده را واحد بنیادین برای جامعه می‌داند، اشاره دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: نکات کلیدی در خصوص جمعیت و فرزندآوری در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد، ایشان همواره فرمودند مساله جمعیت را جدی بگیرید جمعیت جوان کشور در حال کاهش است، ایشان همچنین فرمودند فرزندآوری مجاهدتی بزرگ و یکی از مهم‌ترین وظایف زنان است، از این رو باید گره‌های ذهنی باز شود زیرا قصد نداریم این موضوع را در راستای یک شعار پیش ببریم بلکه باید به صورت علمی حل شود.

به گفته وی، جلسات و کارگروه‌های متعدد در راستای جمعیت و فرزندآوری در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تشکیل می‌شود.

مهدویان‌فر گفت: گره‌های ذهنی متعدد و دوگانگی که توسط افراد داخلی و خارجی در عرصه جوانی جمعیت ایجاد می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دو گانه کمی و کیفیت و نیز دوگانه مشکلات اقتصادی و فرهنگی، دوگانه اشتغال بانوان و فرزندآوری و دوگانه ازدواج و تحکیم خانواده در قانون حمایت از خانواده مطرح می‌شود که در این راستا موضوع فرزندآوری به تأخیر و یا تعویق افتاده و در نهایت منتفی خواهد شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: افزایش میل به تجرد، ازدواج در سنین بالا، ازدواج سفید و انس با حیوانات از جمله پدیده‌های اجتماعی است که در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تأثیرگذار است.

به گفته وی، براساس آمارها، جمعیت سنین افراد مجرد ۱۰.۸ میلیون نفر و تجرد قطعی سه میلیون نفر است.

مهدویان‌فر با بیان اینکه یکی از کامل‌ترین قوانین جمهوری اسلامی که به قوانین کل و جز به آن پرداخته شده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، افزود: در این قانون به اعطای وام، مساعدت در استخدام، توجه به مراکز مشاوره، اصلاح سبک زندگی، خدمات بیمه‌ای، تجهیز و توسعه مراکز ناباروری، دستورالعملبیمه‌های پوششی و تکمیلی و خدماتی، تسهیلات مختلف برای تولد هر فرزند و تولد چند فرزند، مساعدت برای مادران شاغل و غیر شاغل، فراهم کردن زیرساخت و کمک هزینه در بحث مسکن و تسهیلات مسکن و نیز مشوق‌های اقتصادی توجه شده است.

وی ادامه داد: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، خیریه و سمن‌ها در حوزه تسهیل‌گری و جمعیت، اصلاح متون درسی و تحصیلی برای نسل‌های آینده و نگاه درست به تشکیل، تحکیم و فرزندآوری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توجه شده است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اضافه کرد: کارگروه‌های اجتماعی که در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار می‌شود در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی تلاش می‌کنند.

وی گفت: آماری که در راستای سقط جنین به صورت قانونی و غیرقانونی وجود دارد بسیار تکان دهنده است، وضعیت کنونی در این راستا در حد کشور اسلامی نیست و باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

مهدویان‌فر تصریح کرد: اهداف جنگ نرم و تغییر اذهان نسبت به جوانی جمعیت از جمله مواردی است که در این قانون به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر رفتار در جامعه و تحقق اغنا افکار عمومی هستیم، یادآور شد: پرداختن رسانه و دستگاه‌های مربوطه در زمینه اغنا گروه‌های هدف یعنی مادران، شاغلان و سمن‌ها در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کافی نیست و باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

کد خبر 566240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.