۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
رکورد جدید سختی استخراج بیت کوین

سختی استخراج شبکه بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 28.587 تریلیون رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس داده‌های Blockchain.com، سختی شبکه بیت‌کوین با قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج بلوک‌های BTC مرتبط است که در حال حاضر به هش ریت حدود ۲۰۱ اگزاهش در ثانیه (EH/s) نیاز دارد.

با حمایت از افزایش سختی شبکه، هش ریت بیت کوین در طول سال نقطه قوت خود را حفظ کرد و به بالاترین سطح تاریخی خود در 248.11 EH/s رسید.

هش ریت بالاتر، تاب آوری بیشتر در برابر حملات دوبار خرج کردن (double-spending attacks) را تضمین می‌کند، که در واقع فرآیند معکوس کردن تراکنش‌های بیت کوین در بلاک چین با کمک حداقل ۵۱ درصد از هش ریت بیت کوین است.

تقریباً یک ماه قبل از رسیدن به بالاترین سطح، سختی شبکه BTC کاهشی جزئی از ۲۷ تریلیون به ۲۷ تریلیون را تجربه کرد و در نهایت به ۲۷ تریلیون کاهش یافت.

با وجود باقی ماندن تنها ۲ میلیون بیت کوین برای استخراج به عنوان پاداش و هجوم ماینرهای بیت کوین از سراسر جهان، انتظار می‌رود قدرت شبکه BTC به طور فزاینده ای افزایش یابد زیرا از سوی یک جامعه پرشور حمایت می‌شود. تخمین زده می‌شود که استخراج دو میلیون بیت کوین باقی مانده (از مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین) در نهایت به دلیل عواملی از جمله هاوینگ، تقریباً تا سال ۲۱۴۰ به طول انجامد.

کد خبر 566036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.