شهرداری‌های سوئد در تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی

شهرداری‌های وکخو (Växjö ) و اِسلو (Eslöv) در سوئد از نظر معرفی فناوری هوش مصنوعی برای استفاده در تنظیم حرارتی شهر پیشگام هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فناوری هوش مصنوعی توسط سیستم هوشمند NODA با هدف هماهنگی بیشتر فرآیندهای گرمایش و سرمایش ساختمان‌ها طراحی شده است.

برخلاف سیستم‌های کنترل سنتی، راه‌حل هوش مصنوعی خودآموز و فعال است. بر اساس داده‌های اندازه‌گیری موجود، سیستم به مرور زمان خود را آموزش می‌دهد و عملکردش بهتر می‌شود، به این معنی که می‌تواند با نیازهای ساختمان در آینده سازگار شود.

شهرداری وکخو ارزش راه‌حل‌های دیجیتال را در حوزه انرژی و آب‌وهوای منطقه خود درک کرده است. این شرکت برای دستیابی به هوای داخلی بهتر در مدارس شهر و در عین حال صرفه‌جویی در مصرف انرژی با یک کنسرسیوم وارد مشارکت شده است.

کریستین جوهانسون، مدیرعامل NODA در این رابطه توضیح داد: "بزرگ‌ترین چالش ما این نیست که از نظر فنی به یک هوای مطبوع از نظر سرمایش و گرمایش برسیم. مشکل این است که مردم را وادار می‌کنیم تا بهترین عکس‌العمل را برای استفاده حداکثری از راه‌حل‌های هوشمند داشته باشند. باید در نظر داشت که هرچه سیستم‌های دیجیتال هوشمندتر بسازیم، بیشتر به مردم نزدیک می‌شویم. سیستم ما باید در ایجاد رابطه بین مردم و فناوری خوب عمل کند."

 شهرداری‌های سوئد در تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی

شهرداری اسلو نیز با فناوری هوشمند، هدف صرفه‌جویی در انرژی، بهبود هوای داخل منازل و ایجاد انعطاف پذیری حرارتی را دنبال می‌کند. سیستم‌های هوشمند تعبیه شده در مکان‌های مختلف مصرف انرژی را در ساختمان‌ها بهینه می‌کند و در عین حال برای مالکان و مستاجرین هوای مطبوعی را فراهم می‌آورد.

برای فعال کردن یادگیری خودکار، کنترل دما و عیب‌یابی، یک سنسور دمای بی‌سیم در هر آپارتمان قرار می‌گیرد تا در صورت انحراف هر آپارتمان از هدف، مشکلات پیش‌آمده را اصلاح کند.

در شهر اسلو، هنگامی که گرمای هدررفته ساختمان به طور موثرتری استفاده شود، مصرف انرژی کاهش می‌یابد. این امر مهمی است زیرا گرمایش منطقه‌ای به اسلو در سردترین روزهای سال کافی نیست.

در حالت سنتی، یک دیگ روغن زیستی محلی در اسلو وجود دارد که گرما را تأمین می‌کند. هدف احتمالی پروژه این است که با به‌کارگیری فناوری جدید و بدون به خطر انداختن ظرفیت گرمایش منطقه‌ای موجود، استفاده از این دیگ روغن را محدود کرد.

کد خبر 565951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.