فعالیت‌های شبکه ملی «شاد» تداوم خواهد داشت

مدیر فنی شبکه شاد گفت: فعالیت‌های شبکه شاد در قالب فعالیت مکمل تداوم خواهد داشت و قرار است برای دانش‌آموزان مبتلا نیز ادامه فعالیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کاظم‌زاده با اشاره به جزئیات امکان فعالیت شرکت‌های خصوصی در شبکه شاد تحت عنوان «خدمات افزوده»، اظهار کرد: با اعلام فراخوان ارائه خدمات افزوده یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، بخش خدمات افزوده شبکه شاد (شادبوم) به طور رسمی از اسفندماه سال گذشته آغاز به کار کرد و بر اساس آن، واجدان شرایط می‌توانند نسبت به ارائه محصول و خدمات خود در اپلیکیشن شاد اقدام کنند.

وی افزود: فراخوان ارائه خدمات افزوده شامل طرح‌های آموزشی اقتصادی در شبکه ملی شاد، به استناد بند سه ماده یک سند الزامات سامانه‌های آموزش الکترونیکی و شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) مصوب جلسه شهریورماه امسال شورای عالی فضای مجازی، با موضوع تنظیم‌گری و صدور مجوز ارائه خدمات افزوده طراحی و تدوین شده است.

طرح آموزش‌های اقتصادی را به شبکه ملی شاد ارسال کنید

مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه بر همین اساس، تمام اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی واجد شرایط اعم از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، مؤسسات، مدارس و مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری و انتشاراتی علاقه‌مند به ارائه حداقل یکی از انواع خدمات افزوده آموزشی که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع ذی‌صلاح قانونی و مرتبط با این خدمات هستند، می‌توانند تا سی‌ویکم فروردین ۱۴۰۱ با مراجعه به پایگاه اینترنتی shadboom.medu.ir، طرح اقتصادی خود را برای کمیسیون تنظیم مقررات مشارکت در شاد ارسال کنند، گفت: کمیسیون تنظیم مقررات مشارکت در شاد، مستقر در وزارت آموزش و پرورش پس از بررسی صلاحیت فنی، محتوایی و حقوقی شرکت‌های متقاضی ارائه خدمات آموزشی اقتصادی، مجوز فعالیت در شبکه ملی شاد را اعطا خواهد کرد.

کاظم‌زاده ادامه داد: پس از بررسی صلاحت و تأیید، واجدین شرایط می‌توانند با استفاده از پنل کاربری نسبت به ارائه محصول و خدمات خود در اپلیکیشن شاد اقدام کنند. اپلیکیشن شاد با بیش از ۱۱ میلیون کاربر فعال روزانه، اقدام مناسبی جهت تسهیل کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه‌های آموزشی است.

به گفته وی، اپلیکیشن شاد براساس اسناد بالادستی موظف به ارائه رایگان خدمات پایه آموزشی نظیر ارتباط مجازی بین دانش‌آموز و معلم، بارگذاری تکلیف، ارائه محتوای درسی و برگزاری آزمون بوده است که پس از اعلام فراخوان ارائه خدمات افزوده شاد (شادبوم) اشخاص حقوقی دولتی و خصوصی می‌توانند طرح‌های آموزشی اقتصادی خود مانند برگزاری دوره‌های آموزش غیررسمی مرتبط و غیرمرتبط با کتاب‌های درسی، برگزاری جشنواره، کتابخانه الکترونیکی، مسابقه، انیمیشن و بازی مناسب برای دانش آموزان ارائه دهند.

مدیر فنی شبکه شاد در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه ادامه فعالیت شبکه شاد با از سرگیری آموزش‌های حضوری در مدارس از ۱۴ فروردین ماه گفت: فعالیت شبکه شاد در قالب فعالیت مکمل تداوم خواهد داشت و قرار است برای دانش‌آموزان مبتلا نیز ادامه فعالیت دهد. ضمناً قرار است نمونه تدریس‌ها ارائه شوند تا همه دانش آموزان و معلمان در صورت نیاز بتوانند از کلاس‌ها و اساتید برتر استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام آمار وزارت آموزش و پرورش، تاکنون، پیام‌رسان شاد، بیش از ۲۶ میلیون بار نصب شده است و بیش از ۶۰ میلیارد پیام و ۱۸ میلیون فایل آموزشی، از طریق این شبکه، جابجا شده است. طبق این گزارش، همچنین تعداد کاربران فعال روزانه شبکه شاد ۱۱ میلیون نفر، کاربران فعال هفتگی ۱۳ میلیون نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه شاد، بیش از ۱۸ میلیون نفر است. در شبکه دانش‌آموزی شاد، با پهنای باند حداکثر ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه، به صورت همزمان تعداد سه میلیون و ۵۶ هزار و ۷۲۱ نفر فعالیت می‌کنند.

کد خبر 565939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.