آغاز تق و لق آموزش حضوری!

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مساجد هر محله به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شود» به بررسی فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز ماه مبارک رمضان در محفل نورانی انس با قرآن، ماه رمضان را ماه ضیافت و گستره بی‌نهایت رحمت الهی خواندند و تطهیر قلب و انس همراه با تدبر و تفقه در قرآن را از عوامل مهم بهره‌مندی انسان از ضیافت پروردگار کریم برشمردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ورود به مهمانی بزرگ خدا را نیازمند همت انسان برای اجابت دعوت پروردگار خواندند و افزودند: اگر موفق به ورود به ضیافت‌الله شویم، از ما با فراهم کردن فرصت تقرب به خدا پذیرایی بی‌نظیری خواهد شد که چیزی بالاتر از آن قابل تصور نیست.

ایشان با اشاره به برکات و فرصت‌های اعمال ماه مبارک رمضان افزودند: این نعمت‌ها در واقع فرصت‌های بی‌بدیلی برای قرب به پروردگار است بنابراین باید با خشوع و خضوع از خداوند توفیق بهره‌مندی از این فرصت و پرهیز از معاصی را مسئلت کنیم.

رهبر انقلاب با استناد به آیات قرآن، «ذکر» را از نام‌های مبارک کتاب آسمانی و در نقطه مقابل غفلت که بلایی بزرگ است، دانستند و افزودند: تلاوت مستمر و انس با قرآن موجب ارتباط بیشتر با پروردگار است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرآن را معجزه جاودانه پیامبر خاتم (ص) برشمردند و افزودند: قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می‌دهد.

آغاز تق و لق آموزش حضوری!

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آغاز تق و لق آموزش حضوری!» به بررسی حضوری شدن مراکز آموزشی پرداخت و نوشت: روز گذشته پس از دو سال تعطیلی کرونایی و آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری بازگشایی شدند. با وجود این در گشت و گذار میدانی و طی صحبت با والدین، دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس معلوم شد این بازگشایی به شکلی نصفه و نیمه اجرایی شده و کلاس‌های درسی در مقاطع مختلف با حضور حداقلی دانش‌آموزان برگزار شده است.

به سراغ دانشجویان و دانشگاه‌ها هم که بروید حس بازگشایی به شما دست نمی‌دهد. وقتی هم که با دانشجویان صحبت می‌کنید متوجه خواهید شد، دانشگاه‌های مختلف هر کدام به بهانه‌ای کلاس تشکیل نداده‌اند و علاوه بر دانشجویانی که بعد از دو سال آموزش مجازی و تعطیلات نوروزی و در نخستین روز ماه رمضان چندان دل‌خوشی از حضور در دانشگاه ندارند، بسیاری از اساتید هم ترجیح می‌دهند، فعلاً آموزش آنلاین را ادامه دهند. خلاصه اینکه با وجود دستور قاطعانه ستاد ملی مقابله با کرونا بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تشکیل کلاس‌های حضوری و ثبت غیبت برای غایبان از کلاس درس، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان غیبت را به حضور در کلاس درس ترجیح داده‌اند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل بازگشایی تق و لق هم نگرانی‌هایی است که در رابطه با رعایت نکردن موازین بهداشتی و شعله‌ور شدن موج‌های تازه‌ای از بیماری کرونا وجود دارد. امسال رکورد تازه‌ای از مسافرت‌ها و دورهمی‌های نوروزی ثبت شد و طبق آمارهای وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۲۴ شهر به ۳۶ شهر افزایش یافته‌است.

آغاز تق و لق آموزش حضوری!

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خطر گسترش فقر در آلمان مردم صدر اعظم را «هو» کردند» نوشت: جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد سی و نهمین روز خود می‌شود. بر اساس گزارش‌ها تحولات میدانی جنگ شاهد روند چشمگیری نبوده و به گفته منابع اوکراینی روسیه از برخی مواضع خود در اطراف کیف و شمال اوکراین عقب نشسته است.

دولت اوکراین نیز اعلام کرده مناطق اطراف «کیف» را پس گرفته است. در عرصه سیاسی نیز مذاکرات بین دو طرف همچنان ادامه دارد. دیروز «ولادیمیر مدینسکی»، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده روسی، اعلام کرد که کار بر روی متن توافقنامه بین روسیه و اوکراین در سطح کارشناسان و رؤسای هیئت‌ها از روز دوشنبه، چهارم آوریل (پانزدهم فروردین‌ماه) از سر گرفته خواهد شد.

مدینسکی در کانال تلگرامی خود نوشته: «تأیید می‌کنم که کار بر روی متن توافقنامه در جریان مذاکرات از راه دور، در سطح کارشناسان و رؤسای هیئت‌ها در تاریخ اول و دوم آوریل (دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه) انجام شده و از روز دوشنبه بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.»

وی پیش از این هم گفته بود که پیش‌نویس توافقنامه دوجانبه برای برگزاری نشست سران دو کشور هنوز آماده نیست و لازم است تا بیشتر روی این سند کار شود. وی در عین حال تاکید کرده که موضع مسکو در خصوص وضعیت کریمه و دونباس بدون تغییر باقی می‌ماند و اوکراین آماده است تا «بی‌طرفی» خود را در رابطه با نداشتن تسلیحات هسته‌ای اعلام کند.

آغاز تق و لق آموزش حضوری!

کد خبر 565856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.