کاهش تأثیر سیل در برزیل به کمک پروژه پایش علم شهروندی

آمریکای جنوبی با پیاده‌سازی پروژه پایش علم شهروندی، یک اپلیکیشن تلفن‌همراه طراحی کرده است که می‌تواند برای جلوگیری از وقوع سیل‌های فاجعه‌بار در سراسر جهان و ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر به جوامع آسیب‌پذیر کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه پایش علم شهروندی برزیل یک شبکه نظارتی شهروندمحور است که در کنار تولید داده در مورد بارندگی و اثرات سیل محلی، تصویری از همه داده‌ها از جمله داده‌های منابع رسمی فراهم می‌کند. این پروژه با الگوبرداری از نتایج به‌دست‌آمده توسط یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی میان‌رشته‌ای در برزیل، آلمان و بریتانیا و استفاده از داده‌های طرح ضدآب محققان دانشگاه‌های گلاسکو، وارویک و هایدلبرگ در همکاری با مرکز ملی نظارت بر هشدارهای بلایای طبیعی (Cemaden) و بنیاد گتولیو وارگاس در برزیل، برنامه‌ریزی و مطابق با آن یک اپلیکیشن تلفن همراه به نام Waterproofing Data طراحی شده است.

یک فرآیند طراحی مشترک شامل تمام اعضای جامعه می‌شود؛ همین امر به‌طور فعال نحوه عملکرد اپلیکیشن طراحی‌شده را شکل می‌دهد. این اپلیکیشن به مدارس و جوامع سراسر برزیل این امکان را می‌دهد تا برای تلفیق علم شهروندی، تجزیه‌وتحلیل داده‌های شهر به‌منظور انطباق با رویدادهای شدید آب و هوایی و جلوگیری از تأثیرات مخرب سیل‌های سالانه در برزیل با Cemaden همکاری کنند.

کاهش تأثیر سیل در برزیل به کمک پروژه پایش علم شهروندی

برنامه مذکور می‌تواند در راستای ایجاد تصویری مشترک از جوامع مستعد سیل و ذی‌نفعان نهادی این امر در برزیل مورد استفاده قرار گیرد و این کشور امیدوار است در سطح جهانی به کار گرفته شود تا برای تولید داده‌های مربوط به سیل و بارندگی که می‌تواند برای مقابله با بحران جهانی آب‌وهوایی مورد استفاده قرار گیرد، به شهروندان سراسر جهان کمک کند.

پروژه ضدآب برزیل دربردارنده مزایای آموزشی روشنی برای جوانان جوامع در معرض خطر بوده است و در کنار آموزش استفاده از ابزارهای نقشه‌برداری دیجیتالی، به آن‌ها یاد داده است که چگونه با بطری‌های پلاستیکی، بارش‌سنج بسازند و ازWaterproofing Data برای ثبت اندازه‌گیری‌های باران و تأثیرات آن بر محله‌شان استفاده کنند. توانمندسازی جوانان برای تبدیل شدن به شهروند-دانشمند نقش بسزایی در بهبود درک آن‌ها نسبت به خطرات سیل و تغییرات آب‌وهوایی دارد و در عین حال داده‌های ارزشمندی برای نهادهای مدیریت سیل فراهم می‌کند.

کد خبر 565848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.