۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
اعلام برنامه مسابقات المپیک پاریس

از سوی مسئولان برگزاری رقابت‌ها، برنامه مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی‌های المپیک پاریس فرانسه از روز بیست‌وچهارم جولای ۲۰۲۴ (سوم مردادماه سال ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد.

نکته جالب این است که پیش از مراسم افتتاحیه، این دوره از بازی‌ها رسماً آغاز می‌شود و هندبال نخستین رشته‌ای است که رقابت آن در بین رشته‌های حاضر در مسابقات برگزار خواهد شد.

اولین بازی المپیک مورد انتظار برای نهم آگوست برنامه‌ریزی شده است و جلسات بعد از ظهر و عصر در روز نهم و دهم آگوست در میدان نمادین پاریس دلا کنکورد برگزار می‌شود. بریکینگ، سبکی از رقص که در دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده آمریکا ایجاد شد، شامل دو رویداد در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ می‌شود که هم برای زنان و هم برای مردان برگزار می‌شود.

اولین مدال‌های بازی‌ها در بیست‌وهفتم جولای، یک روز پس از مراسم افتتاحیه اهدا می‌شود. هشت رشته ورزشی شامل دوچرخه‌سواری - تایم‌تریل زنان و مردان - جودو، شمشیربازی، شیرجه، راگبی، تیراندازی، شنا و اسکیت‌بورد، اولین فینال خود را خواهند دید.

تقویم‌های خود را برای شنبه سوم و یکشنبه چهارم آگوست، زمانی که فینال ۱۵ ورزش مختلف برگزار می‌شود، علامت بزنید. طی دو روز رقابت فشرده مدال‌هایی در رشته‌های تنیس، تنیس روی میز، جودو، شمشیربازی، دو و میدانی، تیراندازی با کمان، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، گلف، سوارکاری، قایقرانی، ژیمناستیک هنری، بدمینتون و شنا اهدا خواهد شد.

فینال‌های شنا و دو و میدانی همگی برای عصر برنامه‌ریزی شده است؛ فینال شنا در Arena Paris La Défense و دو و میدانی در Stade de France برگزار می‌شود. نخستین فینال شنا در ساعت ۳۰و ۲۰ دقیقه CET در بیست‌وهفتم ژوئیه و اولین فینال دو و میدانی در ساعت ۱۹ در دوم آگوست برگزار می‌شود. رقابت‌های راگبی، هندبال و فوتبال همگی از بیست‌وچهارم جولای آغاز می‌شود.

زمان بازی‌ها به مدت ۱۹ روز رقابت خواهد بود و مسابقات نهایی در یازدهم آگوست برگزار می‌شود؛ در مجموع، ۳۲۹ رویداد و ۷۶۲ جلسه در ۳۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

از پنجشنبه هشتم تا یکشنبه یازدهم آگوست، فینال‌های هاکی زنان و مردان، هندبال، فوتبال، والیبال ساحلی، والیبال، بسکتبال و واترپلو همگی برگزار می‌شود و یک فینال هیجان‌انگیز را قبل از پایین رفتن پرده بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، قرار است مراسم افتتاحیه آن دوره از بازی‌ها در فضای باز و حاشیه رودخانه «سن» در شهر پاریس برگزار شود و مسئولان برگزاری بازی‌ها در کشور مورد نظر، امید دارند در این مراسم هزاران تماشاگر بدون تهیه بلیت و به‌صورت رایگان حضور داشته باشد.

کد خبر 565815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.