علل آمار بالای جانباختگان در تصادفات جاده ای از نگاه یک عضو کمیسیون عمران

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت پایین خودروهای داخلی از یک سو و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله عواملی است که زمینه تصادفات جاده ای و رشد آمار جان باختگان را فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جاده ای در ایام نوروز اظهارکرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی و غیر استاندارد بودن راه های مواصلاتی از عوامل موثر در آمار بالای جان باختگان در تصادفات جاده ای به شمار می رود. هم لازم است نسبت به استاندارد سازی جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی اقدام شود و هم باید در راستای ارتقای کیفیت خودورهای سواری گام برداشت.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز حائز اهمیت است. رانندگان باید به قوانین توجه داشته و از رانندگی در زمان خستگی پرهیز کنند. هر کدام از این سه عامل به نحوی در بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جاده ای موثر است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتقای کیفیت خودروهای داخلی از یک سو و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان دو عامل موثری است که در پیشگیری از تصادفات و کاهش تلفات نقش ویژه ای دارد. توجه به روکش و آسفالت راه های مواصلاتی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اعتبارات لازم برای ایمن سازی راه های کشور باید تخصیص یابد.

منبع: ایسنا

کد خبر 565792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.