با لوگوی صداوسیما حساب شما را خالی می‌کنند!

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با برقراری تماس صوتی در واتس‌اپ، به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صداوسیما، کاربران را فریب داده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی، حساب آن‌ها را خالی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار کردند طی تماس صوتی در واتس‌اپ، شخصی ناشناس آن‌ها را برنده قرعه‌کشی در یکی از برنامه‌های صدا و سیما معرفی کرده است و پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت، به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت می‌کند و سپس متوجه می‌شوند کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی، در واقع رمز دوم یک بار مصرف مشتریان را از آن‌ها دریافت کرده است، ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها

وی تصریح کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمان‌ها به خصوص صدا و سیما و ارتباطات سیار، اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغواکننده، آن‌ها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یک بار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه هیچ‌کدام از برنامه‌های صدا و سیما برای ارائه جوایز خود از برنده‌شدگان اطلاعات کارت بانکی دریافت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: شهروندان به این گونه تماس‌ها توجهی نداشته باشند و از اعتماد کردن به افراد و ارائه اطلاعات کارت بانکی خود خودداری کنند.

کد خبر 565595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.