بسیاری از نهادها از «سونامی سفر» نوروزی غافلگیر شدند

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار متنی با عنوان «حال خوب مردم ایران» در صفحه شخصی خود به مرور وضعیت گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار متنی با عنوان «حال خوب مردم ایران» در صفحه شخصی خود به مرور وضعیت گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

«عید نوروز در میان ما ایرانیان از منزلت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سفرهای نوروزی سهم بزرگی از آئین و برنامه ما را شامل می‌شود. نوروز امسال پس از دوسال کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن به دلیل واکسیناسیون عمومی و افزایش سطح ایمنی کم سابقه بود و نسبت به سال‌های قبل شاهد دو برابری سفرها بودیم.

شادی و نشاط، افزایش امنیت اجتماعی، بالا رفتن همبستگی و انسجام ملی و همگرایی اقوام، رونق کسب و کارها به خصوص بازگشت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به چرخه اقتصادی و بالاخره نوعی راستی آزمایی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیرساختی کشور را باید از جمله دستاوردهای سفر نوروزی برشمرد. «راهیان نور» هم ظرفیت بزرگی بود که امسال مورد اقبال جمعیت میلیونی مردم قرار گرفت.

با این همه سفرهای نوروزی برای مردم با چالش‌ها و مشکلاتی همراه بود.

باز هم قریب به ۵۰۰ نفر از هموطنان عزیزمان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و کام همه تلخ شد. افزایش قیمت‌ها و گرانی کالاها و خدمات، غافلگیری خیلی از دستگاه‌ها و نهادها که باید خود را آماده «سونامی سفر» می‌کردند. هشدار و پیش بینی که مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اوایل پاییز سال قبل وقوع آن را محتمل دانسته بود.

اینک با خاتمه یافتن سفرهای نوروزی و قدردانی از تلاش همه نهادهای ذیربط ضرورت ارزیابی درست و راست آزمایی صادقانه از عملکردها بهترین خدمت برای سفرهای پایان ماه مبارک رمضان و تابستان برای مردم عزیزمان می‌تواند باشد.

نوروز مجموعه‌ای از آمدها و رفت‌هاست. پیوندی از دیروز و امروز و فردا است.
و چه زیبا شاعر بزرگ «خیام» در رباعی خود سروده است:
چون ابر به نوروز رخ لاله بشست / برخیز و به جام باده کن عزم درست
کین سبزه که امروز تماشاگر توست / فردا همه ازخاک تو برخواهد رست

کد خبر 565575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.