عزم شهرداری رزوه در دستیابی به شهر الکترونیک

شهردار رزوه با بیان اینکه حرکت به سمت شهرداری الکترونیک در دستور کار شهرداری رزوه است، گفت: به منظور تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرداری، باید برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم و با دید مثبت در راستای تحقق شهر الکترونیک تلاش کنیم.

جعفر یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف شهرداری رزوه، نبود درآمد پایدار و منابع مالی است، اظهار کرد: شهرداری رزوه اعتبارات اندکی دارد و منابع درآمدی پایدار از نیازهای اساسی شهر است؛ تأمین اعتبارات مورد نیاز شهر در بازه زمانی کوتاه یا حتی میان‌مدت، ممکن نیست و نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است.

وی با بیان اینکه شهروندان با اطلاع از وضعیت نیروها و اعتبارات شهرداری همکاری خوبی دارند، افزود: تأمین زیرساخت‌های اساسی در بحث گردشگری، احداث گلخانه و تولید مصالح سنگی جهت ایجاد درآمد پایدار در اولویت کاری شهرداری رزوه است.

شهردار روزه خاطرنشان کرد: بهترین راهکار کسب درآمد پایدار، سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیارتی با وجود امام‌زاده عبدالله بن زید حسنی (ع) است تا مسافران و گردشگران ضمن زیارت، از طبیعت این شهرستان نیز استفاده کنند.

یادگار با بیان اینکه حرکت به سمت شهرداری الکترونیک در دستور کار شهرداری رزوه است، تصریح کرد: به منظور تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرداری باید برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشیم و با دید مثبت در راستای تحقق شهر الکترونیک تلاش کنیم.

وی گفت: نبود درآمد پایدار و منابع درآمدی کافی، بی‌توجهی به شهرداری‌های کوچک در برنامه‌های کلان مالی کشور و رعایت نکردن عدالت در تخصیص منابع، از مشکلات پیش روی شهرداری‌ها است؛ بنابراین نیاز است برنامه‌ریزی دقیقی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای کوچک انجام شود؛ چراکه مهاجرت باعث ایجاد مشکلات بعدی از جمله تأمین مایحتاج اولیه شهروندان و فشار بر بخش کشاورزی می‌شود.

کد خبر 565536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.