توقیف ۷۲۲ خودروی حادثه‌ساز در محورهای اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت زمان سفر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و در کاهش تصادفات مؤثر است و رانندگان ترافیک‌ روزهای پایانی تعطیلات نوروز و روز طبیعت را مدنظر قرار دهند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۷۲۹ خودروی حادثه‌ساز در محورهای استان اصفهان توقیف شده است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلیس راه استان اصفهان به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور در راه‌های استان و پیشگیری از تصادفات و حوادث ناگوار، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای برای روزهای پایانی نوروز و روز طبیعت اندیشیده است.

وی با اشاره به رصد هوشمندانه تخلفات حادثه‌ساز به وسیله جایروکوپتر، افزود: خودروهای جدیدی در سال جاری به ناوگان پلیس راه استان اصفهان اضافه شده است که این خودروها به صورت نامحسوس به گشت‌زنی در جاده‌ها می‌پردازند و در صورت مشاهده تخلفات حادثه‌ساز توسط رانندگان، اقدام به اعمال قانون می‌کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مدیریت ترافیک، کاهش حوادث و تأمین امنیت ترافیکی مردم و گردشگران در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و روز طبیعت از مهمترین محورهای مأموریتی این پلیس در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه منشأ بسیاری از تصادفات مرگبار و واژگونی خودروها در تصادفات نوروزی سرعت زیاد، خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است، تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌شود با سرعت مجاز حرکت و از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی جداً خودداری کنند.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدیریت زمان سفر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و در کاهش تصادفات نیز مؤثر است، به رانندگان و مسافران نوروزی توصیه می‌شود در ترافیک‌های روزهای پایانی تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و روز طبیعت، این مدیریت زمان را در اولویت برنامه خود قرار دهند.

افزایش ۱۰۸ درصدی توقیف خودروهای حادثه‌ساز

وی اضافه کرد: هرچند که اعلام شد هیچ خودرویی به علت داشتن جریمه‌های بیش از یک میلیون تومان توقیف نمی‌شود اما برخورد با خودروهای حادثه‌ساز در دستور کار جدی پلیس قرار گرفته است و اجازه تردد به این خودروها داده نمی‌شود؛ چرا که رانندگان این خودروها علاوه بر جان خود و سرنشینان خودروی خود، جان دیگر هموطنان را نیز به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی در بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه، ۷۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در محورهای استان اصفهان توقیف شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه همه خودروهای توقیف شده سواری بودند، گفت: خودروهای مذکور مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز سرعت و سبقت به صورت همزمان شده بودند که توسط مأموران متوقف، به پارکینگ منتقل شدند و از ادامه تردد آنها جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر خودروها در محورهای دو طرفه استان توقیف شده‌اند

سرهنگ زارع با بیان اینکه اگر با خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز برخورد نمی‌شد قطعاً با حوادث شدید و ناگواری در این ایام روبه‌رو می‌شدیم، اظهار کرد: بیشتر خودروهای دارای تخلفات حادثه‌ساز در محورهای داران به الیگودرز، خور به جندق، موته به گلپایگان و مبارکه به بروجن که به صورت دو طرفه هستند، توقیف شده‌اند.

وی با اشاره به اعمال قانون ۹۶ هزار و ۷۴۹ دستگاه خودروی متخلف، ادامه داد: تخلفات این خودروها شامل سرعت، سبقت، انحراف به چپ، نقص فنی سیستم خودرو، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بوده است.

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مأموران این پلیس به صورت محسوس و نامحسوس تخلفات خودروها را در همه محورهای مواصلاتی رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان در روزهای پایانی نوروز با صبر و حوصله بیشتری به رانندگی بپردازند و ضمن رعایت قوانین به توصیه‌ها و هشدارهای کارشناسان پلیس توجه کنند تا سفری بی‌خطر و ایمن را تجربه و به سلامت به مقاصد خود عزیمت کنند.

کد خبر 565106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.