مردم از رها کردن ماهیان قرمز در رودخانه‌ها خودداری کنند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: مردم از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها خودداری کنند؛ چرا که این اقدام برای محیط‌زیست خطرناک است.

به گزارش ایمنا، حسن قاسم‌پور اظهار کرد: با رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه‌های سفره هفت‌سین به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها محیط آنها آلوده شده و این اقدام برای زیست آبزیان خطرناک است و همچنین رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.

وی افزود: ماهی قرمز از انواع ماهی‌های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی‌های دیگر باعث کاهش جمعیت آنها می‌شود و کارشناسان محیط‌زیست نسبت به این آسیب بارها هشدار داده‌اند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل، تصریح کرد: رهاسازی ماهیان قرمز علاوه برداشتن مخاطراتی برای منابع آبی و آبزیان ممکن است باعث شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شود.

قاسم‌پور اضافه کرد: با همکاری شهرداری مکان‌هایی در مبادی خروجی شهر اردبیل برای رهاسازی و جمع‌آوری ماهی قرمز و سبزه شهروندان در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند آنها را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 565095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.