تورم کرمانشاه ۲۴ پله بهبود یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم استان کرمانشاه در اسفند سال ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال ۱۳۹۹، ۲۴ پله بهبود یافته است.

به گزارش ایمنا، بهزاد باباخانی اظهار کرد: طبق این گزارش نرخ تورم استان در اسفندماه ۱۴۰۰ به عدد ۳۹.۷ درصد رسید.

وی با بیان اینکه رتبه تورم کرمانشاه در اسفند ۹۹ اول کشور بود، افزود: نرخ تورم کشور در اسفند ماه ۱۴۰۰ معادل ۴۰.۲ درصد بود، اما استان کرمانشاه با نیم درصد کمتر از میانگین کشور و ۸.۵ درصد کمتر از استان اول، در جایگاه ۲۵ کشور قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کهگیلویه‌وبویراحمد (۴٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۶.٣ درصد) است.

همچنین قهرمان شاهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بابیان اینکه در طرح ویژه نوروزی برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان و آرامش بازار شب عید نظارت دقیقی صورت گرفت، گفت: متخلفان تا هشتم فروردین ۱۸ میلیارد تومان جریمه شدند.

به گفته معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، این موضوع نشان دهنده جدیت و عزم مدیریت ارشد استان در مقابله با تخلفات و سامان دادن به بازار است.

بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار این استان تأکید کرد: نحوه عرضه، توزیع و نظارت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی به دست مردم برسد و مردم احساس کنند که مدیران مرتبط با تلاش ویژه و به صورت میدانی بر بازار نظارت دارند و با هر گونه کم‌فروشی و گران‌فروشی در بازار برخورد شدید می‌شود.

وی همچنین از فرمانداران خواست روی نحوه برخورد جدی با هرگونه گران‌فروشی چه در واحدهای صنفی و چه در واحدهای خبازی نظارت کنند؛ زیرا حق مردم است که کالاهای اساسی را بدون هیچ دغدغه‌ای تهیه و همچنین نان با کیفیت و مرغوب مصرف کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تأثیر بازرسی‌ها و نظارت‌ها در بازار باید برای مردم ملموس و مشخص باشد، گفت: هدف از انجام جدیت و افزایش بازدیدها و نظارت‌ها کسب رضایت‌مندی مردم است و ما مدیران وظیفه داریم که بهترین خدمات را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 565025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.